Green-Jakobsen

Green-Jakobsen

  • Kunde

    Green-Jakobsen

  • Kompetencer

    Content marketing

  • Hjemmeside

    www.green-jakobsen.com

Godt samarbejde og sparring gav indsigt i, hvilken værdi den rigtige inbound-strategi har

Green-Jakobsen er et konsulentbureau, der specialiserer sig i at sikre HR-kompetencer til den maritime branche. De står for at sikre udvikling af ledelseskompetencer, sikkerhedskulturen og optimering af de menneskelige ressourcer til en række af de største maritime virksomheder i branchen.

Green-Jakobsen er repræsenteret i både Danmark, Grækenland og Filippinerne og har skabt forbedringer for den maritime sikkerhed og ledelse så alle de syv have.

Bag om projektet

I godt 20 år har Green-Jakobsen hjulpet rederierne med at opkvalificere deres ledere og forbedret sikkerhedskulturen på skibene. En branche hvor forandring og forankring er langstrakte projekter og en stor investering.

Green-Jakobsens fagområde bliver aldrig mættet, fordi viden inden for sikkerheds- og ledelsesområderne altid vil være efterspurgt. Det er dog svært at få skabt vækst i et maritimt kundekartotek i en så nichet branche. Det er derfor vigtigt at være synlig over for kunderne og skabe stor tillid. Det er en tidskrævende proces, og der skal sættes en krog i dem, der viser den mindste interesse.

Green-Jakobsen havde forud for samarbejdet udviklet en hjemmeside med SEO-optimerede webpages og et vidensunivers, der afspejlede deres evner som trusted advisor. Det gav dem dog ikke kontakten med de interessante kundeemner, som læste med.

Så med et ønske om at flytte trafikken fra hjemmesiden til indbakken og optimere muligheden for at præge de potentielle kunder var der brug for proaktive og tværmediale marketingkræfter.

Problemstillingen

Green-Jakobsen havde lagt en del marketingkræfter i at udvikle hjemmesiden, som også havde stærkt content. Men desværre formåede det ikke at skabe awareness om specifikke emner eller gøre potentielle leads varme

”Vi havde brug for at blive klogere på, hvordan man designer og kører en e-mailkampagne med det formål at brande vores virksomhed i den maritime sektor på nogle parametre, som er forholdsvis svære at kommunikere ud.”

Green-Jakobsen beskæftiger sig også med kurser og kulturudvikling inden for store organisationsstrukturer, hvilket betyder, at leads skal have en vis størrelse for overhovedet at være relevante. Det betød et stort spild af marketingkræfter og en følelse af at skyde guldfisk med kanoner, og ikke store hvaler.

Målsætning/end goal:
  • Skabe en øget synlighed og kommunikere brandet ud på flere parametre.
  • Sikre en gennemgående leadopsamling og fastholdelse af potentielle kunders interesse.
  • Etablere features, som opkvalificerer og holder de attraktive leads varme.

Løsningen

Med et stærkt fundament i form af content marketing handlede det om at få skovlet de leads op, som i forvejen fandt hen til Green-Jakobsen, men som de ikke før kunne komme i kontakt med.

Strategien for leadgenereringen var derfor:

  • optimering at leadgenereringen via gated content og on-site installeringer
  • inkorporering af paid socials til at hente leads på tværs af sociale kanaler, så de rammer et bredere kundesegment
  • opsætning af flow og leadscore-modeller, som er designet til at købsmodne, pleje og ikke mindst kvalificere leads gennem øget interaktion, så de til sidst kan kontaktes direkte
  • igangsættelse af e-mailkampagner for at styrke viderekommunikationen af Green-Jakobsens mange kompetencer

Forud for de lead-optimerende features blev der udarbejdet e-bøger som gated content målrettet specifikke landingssider. På baggrund af den ventende brugeradfærd samt søgehensigten på de forskellige landingssider integrerede vi pop-ups på deres hjemmeside.

Hvor de nichede brancher kan være svære, når der skal iværksættes en lead-opsamling, er det tilsvarende mere givende, så snart et lead lander i indbakken. Vi formoder, at et fåtal er interesserede i HR-konstruktioner i den maritime branche, hvis de ikke på en eller anden måde er i berøring med det.

Efter opsætningen af e-mailkampagner og nurture flow etablerede vi en leadscore-model, som pointgiver kontakterne ud fra adfærd og interaktionen med mails og websitet. Når de er sales qualified, ryger de direkte over i CRM-systemet og er klar til at blive kontaktet.

En del leads var relevante, mens der dog også var en del leads, der var knap så relevante – enten fordi de var for små eller direkte konkurrenter til Green-Jakobsen. Som det er med alt marketing, giver indsatser som disse god læring og indsigt – og det fik Green-Jakobsen også. Det har givet dem en indsigt i, hvordan deres nuværende brand har kommunikeret upræcist. En opdagelse, der har været en vigtig læring for Green-Jakobsen, som nu i samarbejde med os arbejder sig hen imod at skabe en kontaktflade til relevante kunder gennem en kommende kampagne, der bliver udviklet i samarbejde med os.

Strategien var derfor at fastholde Green-Jakobsen som trusted advisor, men at få aktiveret kræfterne på tværs af kanalerne og sætte den såkaldte lead-motor i gang.

Resultat

Klar indsigt i strategiopsætning af marketingkampagner og forståelse for målgruppen.

Klarlægning af, hvordan fremtidens branding bliver tydeligere og stærkere i sin lead-opsaming.

Markant tilstrømning af subscribers og awareness på tværs af platforme.

”TEXTA har hjulpet os med at optimere vores måde at tilrettelægge en mere struktureret kampagne på. Et arbejde, vi selv har forsøgt at udvikle, men hvor vi manglede at tage de sidste skridt til mere målrettet at generere leads. Derudover havde vi ingen erfaring med annoncering på sociale medier, hvilket har været en betydelig faktor i den gennemførte kampagne.”

Janne Haugland

Janne Haugland

Communications and HR manager

Se også vores andre cases