Siden starten af marts 2019 har vi arbejdet tæt sammen med Miintos omkring deres content-produktion til den internationale modeplatform. Miinto samler modetøj fra både lokale brands, men også fra de helt store spillere på markedet og giver dermed de besøgende et nemt samt overskueligt overblik over sine shoppingmuligheder.

Vi har i samarbejde med Miintos dygtige marketing-afdelling udarbejdet strategier for content på tværs af sprogene hollandsk, dansk, svensk og norsk, som vi startede med for 2 år siden. Dog har vi det seneste lille årstid også arbejdet med sprogene: polsk, finsk, belgisk, spansk, italiensk og fransk. Siden starten af samarbejdet er de respektive nationale shops vækstet samlet med mere end +500.000 månedlige, organiske besøgende, samtidig med at de fire platforme er at finde på +70.000 nye søgeord sammenlignet med før samarbejdet. I perioden er det primært indhold, som har været fokus ift. den organiske vækst. Dog har de også internt arbejdet med at opbygge en sund struktur på deres platform samt opbygning af relevante links.

01. Scope

Miinto var allerede en kendt platform i Danmark og på det internationale marked. Dog var hele øvelsen, at de ikke kun skulle være kendt som brand, men også at der skulle opnås øget synlighed i de organiske søgeresultater, ligesom der skulle skabes værdi for de besøgende, som ville læse mere om de forskellige produkter samt søge inspiration og fashiontips på bloggen.

Vores opgave var derfor at lave en lange række kategoritekster og blogindlæg, som harmonerede med søgehensigten, så Miinto dermed kunne konkurrere på nogle af de hårdeste søgeord overhovedet – nemlig modebranchens. Og så skulle det hele ske på fire forskellige sprog.

02. Approach

Vi skulle konkurrere på de mest bruge søgeord inden for modebranchen i alle landene, og derfor var indhold et af de vigtigste skridt på den rejse, hvorfor vi hver måned udarbejdede mange tusinde ord til deres kategorier og blogs på de fire sprog. Under processen arbejdede vi både med top-funnel gennem bloguniverset, men også de mere købsmodne, som vi fangede længere nede i tragten igennem de kommercielle sider på kategorierne.

03. Resultatet

Det tætte samarbejde resulterede i markante stigninger i de organiske søgeresultater, hvor Miinto hver måned nu har ekstra +500.000 besøgende på tværs af de fire lande. De findes på +70.000 nye søgeord, og kendskabet til brandet er dermed steget markant både herhjemme i Danmark, men også ude i verden, hvor de har stort fokus.

Samlet har vi bidraget til:

  • +500.000 nye besøgende hver måned gennem Google
  • Eksponering på +70.000 nye søgeord
  • Et content-univers til at fastholde og engagere de besøgende

Vi har i Miinto samarbejdet med TEXTA i en periode på ca. 2 år, hvor vi har udvidet vores forretning til nye lande og markeder. Her har TEXTA hjulpet os med copywriting på både dansk og et væld af europæiske sprog.Resultatet af vores samarbejde er en markant vækst i organisk trafik og eksponering på forretningskritiske søgeord, både herhjemme og i udlandet. Jeg har kun ros tilovers for TEXTA, der er en vigtig del af vores indholdsmotor.

William Sillemann
William Sillemann Head of Digital Marketing

Skal vi også skabe et samarbejde der giver mening?

Bliv ringet op