Kampagnemails

Kampagnemails er andet og mere end halvdårlige tilbud, sløje udsalg og generisk indhold. Kampen om opmærksomhed i dine kunders indbakke er ubarmhjertig, og det stiller krav til de mails, du sender i deres retning.

Er du (og dine kunder) trætte af at modtage de samme tilbud og det samme uinspirerende indhold for 117. gang, eller vil du udnytte det potentiale for at øge dit salg, der gemmer sig i at arbejde strategisk med dine kampagnemails?

Lad os hjælpe dig. Vi sender hver eneste måned kampagnemails afsted til mere end 100.000 danskere på tværs af vores kunder, mailsystemer og markeder. Vi arbejder i alle systemer herunder bl.a. Klaviyo, Mailchimp, Active Campaign og mange andre.

Skal vi også hjælpe dig?

Peter Kragh Lauritsen

Peter Kragh Lauritsen

CCO & Partner

Laver du de her fejl i dine kampagnemails?

Hvis du er, som webshops og virksomheder, der arbejder med e-mail-marketing, er flest, ligner dit arbejde med kampagnemails sandsynligvis denne model:

  1. Du får en idé til et budskab, du gerne vil kommunikere.
  2. Du udarbejder en tekst til din standardtemplate.
  3. Du sender din kampagnemail til din mailliste.

Kan du se, hvor det går galt? Hvis du svarede ”alle steder”, kan du klappe dig selv på skulderen. Ovenstående måde at arbejde med kampagnemails er dyr, ineffektiv og ustruktureret. Heldigvis er løsningen enkel. Vil du se, hvordan vi gør?

Mit navn er Peter, og jeg har et godt… Stykke indhold til dig

Opskriften på en dårlig kampagnemail er en god blanding af irrelevant salgskommunikation, genbrugt indhold, en uigennemskuelig opsætning og manglende brug af data. Det betyder dog ikke, at kampagnemails er raketvidenskab, eller at du aldrig må sende tilbudsmails. Det skal du – som en del af en varieret kampagnestrategi, der også består af:

  1. Vidensbaseret/undervisende indhold
  2. Events eller aktiviteter
  3. Nye produkter/kategorier/kollektioner.

Dine nyhedsbrevsmodtagere forventer ikke, at du opfinder den dybe tallerken hver gang. Men hvis du vil gøre dig forhåbninger om at beholde dine permissions, gør du dig selv en tjeneste ved at opfatte dine kampagnemails som andet end blot pris- og salgskommunikation. Brug dem som en medspiller til dine flows og automations, der udfylder hullerne og sikrer det menneskelige i dit e-mail-marketingarbejde.

Du gætter aldrig, hvordan vi arbejder med kampagnemails

… Beklager clickbait-overskriften, men vores data viser, at det lykkedes at fange din opmærksomhed. Forskellen på en god og dårlig kampagnemail kan netop koges ned til brugen af data. Emnelinje, CTA’er, indhold, produktfeeds og segmentering – alle dine fra- og tilvalg bør bero på et datagrundlag. Ikke mavefornemmelser.

Vores arbejde med kampagnemails er baseret på en kampagnestrategi bestående af følgende elementer:

  • Content-plan
  • Copy og creatives
  • Indsamling
  • Segmentering
  • Teknik
  • Rapportering og evaluering
  • Løbende optimering.

Er vi et godt match? Lad os finde ud af det

Vi er vant til at arbejde med både store og små e-mail-marketing-setups herhjemme og i udlandet. Vores in-house-team af marketers omfatter både copywriters, grafiske designere, udviklere og oversættere, så du kan parkere alle dine opgaver i relation til kampagnemails hos os. Vi er med dig hele vejen fra idégenerering, til vi trykker på ”send”-knappen.

Du kan se et udvalg af vores tidligere kundeprojekter nedenfor, hvor du også kan se de værktøjer, systemer og software, vi arbejder med.

Ikke bare endnu et nyhedsbrev …

To gange om måneden serverer vi tips, guides eller nyheder, som du kan omsætte til praksis i dit arbejde eller din forretning. Kvit og frit.