Webtekster

Én ting er at have webtekster på din hjemmeside. En anden er at have de rigtige tekster. Men hvad vil det egentlig sige, og hvordan finder du ud af, om du har det? En webtekst kan være nok så velskrevet. Men taler til ikke den til målgruppe, du forsøger at ramme, kan du skyde lige så tosset med spredehagl, som du har lyst til. Du rammer kun ganske få.

Leder du efter en professionel tekstforfatter til et fast samarbejde om dine webtekster? Find en kompetent tekstforfatter til dine webtekster her.

Jeg vil gerne kontaktes

Webtekster er din genvej til toppen af Google

I TEXTA er vi selv drevet af webtekst, som skaber trafik til vores side. Vi kender vores målgruppe, så vi ved, hvordan vi skal titulere dem, om man vil. Det er en klar forudsætning, hvis du vil mere synlig online og i sidste ende tjene penge. Det er jo det, det hele handler om.

Webtekster dækker over alle typer tekster på nettet. Det kan være SEO-tekster, produkttekster, kategoritekster og forsidetekster. Fælles for dem alle er, at de er med til beskrive det, du tilbyder i din virksomhed. Og så er de ikke mindst med til at give dig bedre placeringer i søgemaskinerne.

Vi plejer at sige, at vi betragter teksterne på en hjemmeside som salgsassistenten, der står klar til at servicere dig, når du træder ind over tærsklen til en butik. Du er klar til at købe. Du går målrettet efter et par bukser, men er ikke helt sikker på, om det skal være lige præcis dem – eller om det overhovedet skal være i den butik.

Her er det sælgerens opgave at overbevise dig og skabe tillid og troværdighed. At yde god service. Præcis det samme gælder, når det kommer til webtekst. Det handler om at beskrive ydelser og produkter samt formidle, hvilken værdi de reelt skaber.

Øg salget med webtekst, der skaber værdi

Formår du at ramme de rigtige mennesker med dine budskaber, øger du sandsynligheden for et salg. Og så giver dine webtekster pludselig mening. Det er ikke bare fyldord, der er til for at se godt ud. De skaber værdi for både dig og dine kunder.

Gode hjemmesidetekster tager afsæt i dine kerneværdier og USP’er (Unique Selling Points), da det handler om at brande din virksomhed og dine varer/ydelser. Samtidig med det skal de være optimeret mod visse søgeord, du gerne vil findes på.

Ud over at have de rigtige søgeord, der kan tiltrække besøgende, er det også i din interesse at få folk til at blive længere på din side. Naturligvis med det formål at de køber eller tager kontakt til dig.

Webtekst skal være engagerende og forførende. Google elsker nemlig, når de besøgende bliver lidt længere og klikker sig rundt på flere sider. Og netop det kan dine webtekster hjælpe dig med, hvis de altså skaber værdi og er skrevet til den rigtige målgruppe.

Har du ikke selv den fornødne tid eller kompetencerne til at skrive webtekster, gør vi det meget gerne for dig. Vi har et professionelt team bestående af tekstforfattere med hver deres speciale.

Tag derfor en uforpligtende snak med os om dine behov, så du kan få forfattet tekster, der sælger. Så slipper du selv for bekymringer om at optimere dit indhold, så det skaber værdi for både dig og dine potentielle kunder.

Lad os tage en uforpligtende snak om tekstforfatning

Har du lyst til at tage en uforpligtende snak om dine behov, er jeg klar til at hjælpe dig.

Dennis Bach Wormark
CEO & Partner

+45 42 46 20 19, dennis@texta.dk

Log in with your credentials

Forgot your details?