S1E7 Branding i B2B & B2C – Pravda x Envision

S1E7 Branding i B2B & B2C – Pravda x Envision

Til dagens morgenmøde ødelægger vi fuldstændig julestemningen, når skal vi tale om branding i hhv. B2C og B2B-verdenen. Og vi gør det sammen Sune Busk fra Pravda og Tomas Olesen fra Envision – to tunge sværvægtere a la strategiske direktører fra bureauverdenen. 

Vi kommer omkring hvad branding egentlig er, hvorfor det er vigtigt, og om der egentlig er en forskel mellem B2C og B2B-branding. Derudover, så dykker vi også ned i nuancerne, hjernen, følelser vs. rationel kommunikation, sanserne og målgrupper. Og så har vi lytterspørgsmål med!

Og så prøver vores egen branding-musse, Anne, at finde ud af, hvad det er for en ‘magi’, der opstår efter bureauerne er taget hjem fra kundemøderne og inden de møder op med et kreativtoplæg/ny identitet.

Vi taler om data i branding, research, dét at måle på effekten af branding, brand positionering og associationer, kort sigt vs. lang sigt i forretning. Derudover, så kommer gutterne med deres bedste råd til branding, gode eksempler, øvelser og en stærk opfordring til, at finde ud af hvad du er imod som brand fremfor hvad du gerne vil være.

Det er med andre ord – en dyb, grunding og guided tour ned i maskinrummet for branding.