Blue City

Blue City

Blue City har siden 2014 kæmpet for en mere bæredygtig fremtid, hvor genbrug og second-hand it er det naturlige valg. Virksomheden opkøber brugt it-udstyr fra private og virksomheder og videresælger det til nye brugere.

  • Kunde

    Blue City

  • Kompetencer

    Content marketing

  • Hjemmeside

    www.bluecity.dk

Blue Citys genbrugskoncept er baseret på en kombination af genbrug, konkurrencedygtige priser og forbrugerbeskyttelse med 2 års garanti. Og det er noget, som kunderne har taget til sig – både herhjemme og i udlandet, herunder Sverige og Tyskland. Det har vi hjulpet deres ambitiøse marketingafdeling med at bygge videre på igennem en omfattende content marketing-strategi.

01. Scope

Markedet for elektronik og it er kendetegnet ved en benhård priskonkurrence med både store og små spillere. Der er rift om kunderne, som stiller store krav til både service, udvalg og convenience. Og med en målgruppe, der altid er på jagt efter de nyeste modeller og teknologi, har du et konkurrencepræget marked, hvor kun de stærkeste overlever.

Blue Citys genbrugsapproach var i forvejen på plads, men virksomhedens marketingafdeling ønskede at erobre en større eksponering på relevante søgeord med en ambitiøs content marketing-strategi fra de store elektronikgiganter.

02. Approach

I vores samarbejde med Blue City har vi arbejdet tæt sammen på flere områder inden for produktionen af indhold, herunder blandt andet:

  • Produkt-, model- og varebeskrivelser.
  • Kategori- og landingssideindhold
  • Vidensartikler, blogindlæg og andet ikke-kommercielt indhold.

Den primære målsætning har været at kapre organiske placeringer i Google, men i lige så høj grad at guide den besøgende til at træffe det rigtige valg og klæde vedkommende ordentligt på. Udgangspunktet har været det danske marked, mens Tyskland og Sverige sideløbende er løbet i gang for at understrege business casen.

03. Resultat

Vi har skabt et øget kendskab til Blue City som forhandler og koncept i kraft af en markant vækst i organisk trafik. Sideløbende med den omfattende indholdsproduktion har Blue Citys marketingafdeling søsat en stribe af initiativer, der har understøttet content marketing-strategien.

Resultat selvom arbejdet langt fra er slut:

  • 10,77% øget dvæletid på bloggen
  • 62,6 % øget organisk trafik
  • Content på dansk, svensk og tysk.

Se også vores andre cases