Med ca. 7.500 organiske besøgende om måneden som udgangspunkt formåede vi i fællesskab at løfte dette tal med mere end 223,5% via strategiske indhold på kategori-, produkt- og blogniveau i en hård branche med mange aktører og giganter. Ved siden af arbejdede de også på deres backlinkprofil.
01. Scope
Butik Blossom havde allerede et pænt digitalt besøgstal, men sulten efter de mange søgeord og kunder i tøj- og modebranchen var stor. Målsætningen var at erobre organiske placeringer på både produktkategorier og brands, hvor efterspørgslen er markant, men konkurrence også høj. Blossom valgte vores klippekortsløsning. På denne måde kunne den marketingansvarlige bestille, når det passede ind i den hektiske hverdag uden at bruge tid og ressourcer på tung administration ogforhandling. Løsningen var baseret på en fast pris og levering inden for 1-3 hverdage, ligesom at samme person stod for kontakt og eksekvering.



02. Approach
I samarbejde med Blossoms marketingansvarlige kortlagde vi relevante søgeord og indholdsklynger, som primært centrerede sig om produktkategorier og brands, men også produkter med høj betydning eller dækning. Dette indebar blandt andet omfattende søgeordsanalyse, konkurrentkortlægninger og en gennemgang af content gaps, altså områder, hvor Blossom ikke var repræsenteret med indhold trodsrelevante søgeord.
03. Resultat
Resultaterne taler sit tydelige sprog. Butik Blossoms webshop har i dag markant flere besøgende, ligesom at man har formået at erobre gode placeringer på kritiske søgeord inden for en branche, hvor konkurrencen er benhård, og det er svært at tjene penge.
Den foreløbige status på samarbejdet, der fortsætter ufortrødent, lyder således:
- 223,5% fremgang i organiske trafik og topplaceringer på vigtigste søgeord
- Omkring 25.000 relevante, organiske besøgende hver eneste måned
- Et omfattende content-univers, der bakker op om de kommercielle sider.