CurlsForYou

CurlsForYou

  • Kunde

    CurlsForYou

  • Kompetencer

    Content marketing

  • Hjemmeside

    www.curlsforyou.dk

I slutningen af 2019 stødte vi første gang på den driftige Bjørn fra CurlsForYou. CurlsForYou er en nicheforretning med fokus på hår- og plejeprodukter til kvinder, og på trods af at virksomheden kun lige havde set dagens lys, da Bjørn raket ud til os, var ambitionerne tårnhøje. Bjørn og Co. er et godt eksempel på en vaskeægte vækstcase, der er vokset med raketfart i både omfang og kanaler.

01. Scope

CurlsForYou er en case, der understreger vigtigheden af at kombinere det gode indhold i kombinationen med et fokus på søgeord. Ambitionen var at opbygge relevant indhold med afsæt i relevante søgninger på produkt- og kategoriniveau for at tiltrække potentielle kunder.

Som supplement ønskede man også at lægge fundamentet til et indholdsunivers med guides, tips og tricks, der skulle fange mere top funnel-søgninger, og ligeledes fungere som en kanal til at indsamle permissions til CurlsForYous nyhedsbrev.

02. Approach

I et startup er det vigtigt, at man hurtigt får opbygget en kritisk kundemasse og fokuserer på de steder, hvor der kommer penge i kassen. Derfor tog vi afsæt i en komplet content-analyse, der kortlagde muligheder og fokusområder.

Vi startede langt nede i salgstragten, hvorfor kommercielle landingssider og de mere ”sælgende” flows havde en førsteprioritet. Dernæst bevægede vi os en smule længere op i kunderejsen for at sætte os på de tidligere spørgsmål og efterspørgsler, herunder primært igennem indholdsuniverset.

Til content arbejdet skulle vi naturligvis bruge de relevante søgeord, og her arbejdede vi helt konkret med et udgangspunkt i en konkurrentanalyse, hvor vi via en content gap-analyse hurtigt kunne se, hvor andre med samme fokus ift. søgeord fik meget trafik. Den korte historie er så, at vi lavede mere dybdegående og længere tekster, så vi kunne outranke konkurrenterne på de kritiske søgeord ved at besvare søgehensigten, men også ved at de selv har arbejdet med at skaffe relevante links ind til de vigtige sider.

I forbindelse med at trafikken langsomt blev øget, var det vigtigt, at vi fik opsamlet de relevante leads på siden. Det har vi gjort ved at udarbejde en række Sleeknotes, som bliver trigget på baggrund af den adfærd, brugeren har på hjemmesiden.
Når først de så signer sig op, serverer vi unikke fordele for kunden, ligesom vi løbende giver dem brugbare tricks og tips, de selv kan prøve af, samtidig med at produkterne bliver fremvist for dem. På den måde modner vi dem løbende gennem det gode indhold, som faktisk skaber værdi på brugeren.
Hjemmesiden er alt i alt blevet sin egen lead- og salgsmotor.

03. Resultat

Samarbejdet fortsætter med fuld fart fremad. Allerede er der dog ingen tvivl om, at tingene i den grad har rykket sig for CurlsForYou, som kan ses på graferne ovenfor. En case, der viser, at man kan komme langt med selv en relativ beskeden investering i godt indhold.

Resultat indtil videre:

  • Fra 95 besøgende til 2.300 pr måned
  • Fra 841 søgeord til 1.905
  • Fra 1 søgeord i top 3 til 121 i top 3.
  • Øget blogunivers
  • Markant vækst i eksponering af brandet.

Samarbejdet med TEXTA har fra starten været fantastisk. Vi har, trods vi er en nicevirksomhed, haft en kontaktperson, som har forstået vores forretning og vores værdier. For os gør det, at vi kan fokusere på det, vi er gode til, og så ved vi, at TEXTA kan hjælpe os med resten.

Bjørn Bergmann

Bjørn Bergmann

Ejer og stifter af CurlsForYou

Se også vores andre cases