ENAMEL

ENAMEL

  • Kunde

    ENAMEL

  • Kompetencer

    Strategi, Content marketing, E-mail marketing

  • Hjemmeside

    www.enamel.dk

ENAMEL Copenhagen producerer og forhandler stilfulde smykker, der kombinerer en lethed med tonsvis af personlighed. Brandet blev grundlagt af iværksætter Marie Rantzau i 2012 og har siden vundet utallige hjerter i hele Skandinavien for sine klassiske, yndefulde styles og design. Der er dog hård kamp om kunderne på smykke- og accessoriemarkedet, hvor det ikke er nok “bare” at have et kvalitetsprodukt. De rigtige mennesker skal også se det.

01. Scope

Teamet bag ENAMEL Copenhagen ønskede vores bud på en mere strømlinet og ambitiøs marketingmotor, der kunne understøtte den vækstrejse, de allerede har været på, og som var mulig at skalere til nye markeder. Marketingstrategien skulle hænge sammen økonomisk, uden at udvande brandet med tilbuds- og priskommunikation. Marketingteamet havde desuden planer om at automatisere hele eller dele af hverdagen marketingopgaver, så der var tid og fokus til de mere strategiske tiltag.

Formålet var at bygge fundamentet til en skalerbar marketingplatform, der løbende kunne udbygges med nye elementer, kanaler og formater.

02. Approach

I samarbejde med holdet bag ENAMEL Copenhagen lagde vi os fast på en strategi bestående af hhv. content marketing, e-mail marketing og betalt annoncering via Facebook og Instagram i et parløb med vores samarbejdspartner.

Helt konkret indebar planen et større e-mail marketing-setup i Klaviyo bestående af automations og indholdsflows, herunder blandt andet browse abandonment og en købsfokuseret velkomstserie. E-mail-indsatsen havde til hensigt at understøtte de ressourcer, der blev investeret i et generere salg og permissions igennem Facebook og Instagram. For at sikre høj relevans og dynamisk indhold i mailsetuppet har vi desuden implementeret både Clerk og Pushowl.

Vi valgte samtidig at søsætte en lang række indsatser med henblik på at konvertere endnu flere af de besøgende på sitet til nyhedsbrevet, herunder navnling exit intent-slideins, post purchase-popups mv. Dette skulle ligeledes sikre en lavere frafaldsprocent blandt dem, der ikke gennemfører et køb, efter at have puttet produkter i kurven.

Sideløbende med dette iværksætte vi arbejdet med at opbygge indhold på tværs af kategori- og produktsider med henblik på at give brugerne en bedre købsoplevelse, men også for at skabe organisk synlighed på relevante søgeord.

03. Resultat

Vores samarbejde med ENAMEL Copenhagen er endnu blot et par måneder gammelt, men i løbet af det indledende arbejde har vi opnået imponerende resultater på både de indholdsmæssige opgaver, men også i samarbejde med vores partnere på Facebook og Instagram-annonering.

Vi har lagt fundamentet til at skalere ENAMEL Copenhagens digitale marketing med et setup, der kan skaleres til nye lande, sprog og målgrupper.

  • 10-dobling i omsætning fra e-mail marketing ekskl. særlige kampagner og tilbud
  • Opbygning af automation-infrastruktur, som bidrager med +20 % af den månedlige omsætning fra e-mails
  • Integration til tools som Clerk.io og Pushowl, der sikrer dynamisk indhold og cross-permission marketing
  • Samlet vækst i omsætning på shoppen på +200 % sammenlignet med forrige år
  • Bidraget til ROAS på +15 på Facebook og Instagram-annoncering med optimeret ad copy.

Med TEXTA har vi fået en dygtig, fleksibel samarbejdspartner på e-mail og content marketing. De er proaktive, initiativrige og gode til at sætte sig ind i vores forretning og komme med forslag på tværs af vores marketingaktiviteter.

Vi kan til hver en tid anbefale TEXTA, som har formået at løfte vores niveau på vores indholds- og mailbaserede marketing, men også spillet vores eget marketingteam gode. Det har været et kæmpe plus for os, at vores bureau både kan fungere som eksekverende og rådgivende part, når det giver mening.

Marie Rantzau

Marie Rantzau

Indehaver, ENAMEL Copenhagen

Se også vores andre cases