Gaia Madservice

Gaia Madservice

Gaia Madservice er et startup fra Vejle, som tilbyder plantebaserede måltidskasser som både abonnement og enkeltkøb.

  • Kunde

    Gaia Madservice

  • Kompetencer

    Content marketing, Marketing automation

  • Hjemmeside

    www.gaiamadservice.dk

Virksomheden har siden 2019 leveret måltidskasser til hele landet og rider på den bæredygtige bølge som et resultat af stigningen i antallet af danskere, der ønsker at reducere deres forbrug af animalske produkter. Måltidskassemarkedet er benhårdt, men Gaia har formået at finde sin plads i en grøn niche med fokus på convenience og konkurrencedygtige priser.

01. Scope

Teamet bag Gaia Madservice har en mission om at bidrage til den bæredygtige omstilling med et måltidskassekoncept, der gør det nemt for hr. og fru Danmark at vælge et grønt alternativ til de mere traditionelle måltider.

I en branche domineret af store spillere som Aarstiderne og Simple Feast med dybe lommer og tårnhøje ambitioner kan det virke som en kamp, der er tabt på forhånd. Hvordan bider man skeer med virksomheder, der uden problemer kan kaste millioner efter marketing og afsætte betydelige medarbejderressourcer til digital raketvækst?

02. Approach

Vi valgte indledningsvist at lave en omfattende analyse af målgruppens indkøbsmønstre, værdier og krav. Dette udgjorde baggrunden for den overordnede marketingstrategi og rammerne for det indhold, der skulle produceres til både hjemmesiden, sociale medier og mails, herunder både nye landingssider og et opskrifts- og gourmetunivers med inspiration og guides.

Analysen udmøntede sig i en omfattende content-plan. Planen omfattede produktionen af landingssider, blogindlæg, opskrifter og vidensartikler, men også samarbejde med influencere og affiliate-partnere, hvor vi har fungeret som rådgiver. Et større automatiseret e-mail marketing-setup skulle desuden sikre, at eksisterende kunder huskede at genbestille, gamle kunder blev genaktiveret og at nye abonnenter blev ordentligt introduceret til konceptet.

Afslutningsvist valgte vi at søsætte et større overhaul af det indhold, der blev brugt i Facebook- og Instagram-kampagner, herunder både annoncetekster, billeder, CTA’er og influencermateriale. Formålet var at generere nye abonnenter, men også sign-ups til nyhedsbrevet, som efterfølgende aktiveres igennem et større, automatiseret setup i ActiveCampaign.

03. Resultat

Gaia Madservice er en væksthistorie, som understreger, at forbrugerne efterspørger bæredygtige alternativer – og er klar til at betale for det. Vi har sammen med stifterne formået at lægge fundamentet for en virksomhed, der kan spille op til dans med de helt tunge spillere på den digitale arena, særligt på Google, hvor vi har kunnet notere os nedenstående fremgang:

I løbet af samarbejdets første måneder har Gaia Madservice formået at vækste sit salg med +200 %, ligesom både fastholdelsesprocenten og den gennemsnitlige ordrestørrelse er forbedret med +10 %.

Vi har skabt følgende resultater:

  • +300 % vækst i omsætning fra e-mail marketing – primært igennem automations
  • Fra 600 til ca. 6.100 månedlige, organiske besøgende og eksponering på +750 søgeord
  • Opbygget opskrifts- og gourmetunivers med DIY-indhold til plantebaseret måltider
  • Forbedret afkast på betalt annoncering med billeder, video og tekst – fra gennemsnitlig ROAS på 4 til +20
  • Organiske topplaceringer på kritiske søgeord som “vegansk julemenu” og “vegansk nytårsmenu“.

Se også vores andre cases