Hypnobaby

Hypnobaby

Hypnobaby er en app, som hjælper med alt fra fertilitet og graviditet til fødsel samt barsel.

  • Kunde

    Hypnobaby

  • Kompetencer

    Content marketing, distribution

  • Hjemmeside

    www.hypnobaby.dk

Hypnobaby er en app, som samler viden, hjælp og rådgivning om alt fra fertilitet og graviditet til fødsel og barsel. Appen er udviklet i løbet af sommeren i 2020 og har til formål at gøre det lettere for kvinder at komme igennem graviditeten, der er både krævende fysisk og mentalt for kroppen. Appen og konceptet bag af er udtænkt af iværksætteren Anna Knakkergaard, der med sin baggrund som læge har arbejdet med klinisk hypnose siden 2014. Hendes viden, erfaringer og data er med Hypnobaby kogt sammen til en app.

01. Scope

Hypnobaby hjælper gravide ved at bruge hypnose, hvilket har vist sig at have en mærkbar effekt fertiliteten, psyken og det fysiske helbred. Appen giver både brugeren mulighed for at tilgå hypnoser, men samler også viden og guides til alle dele af en graviditet – både før, under og efter.

Udfordringen for Anna Knakkergaard og holdet bag Hypnobaby var at bygge en digital platform, hvorfra det var muligt markedsføre både appen og behandlingsformen til danske kvinder og senere udlandet.

02. Approach

Med et fokus på at markedsføre både behov (hypnose) og løsning (app) fik vi indledningsvist udarbejdet en strategi for, hvordan vi igennem både sociale medier og Google skulle sikre eksponering og italesætte Hypnobaby som trusted advisor inden for nichen.

I denne forbindelse lagde vi de første grundsten til et indholdsunivers med viden om alverdens emner inden for fertilitet, graviditet og fødslen. Vi tog udgangspunkt i relevante søgeord og udarbejdede omfattende guides og blogindlæg, der bidrager med svar på mange af de HV-spørgsmål, man som kommende forældre sidder med.

Sideløbende med indholdsproduktion, der blandt andet også skulle eksponere målgruppen for muligheden for et prøveabonnement, søsatte vi Facebook og Instagram-annoncer med henblik på at skaffe sign-ups til nyhedsbrevet og downloads af appen.

03. Resultat

Hypnobaby er en vores første case i vores pilotprogram for bæredygtige startups igennem TIME:ANGELS. Anna Knakkergaard og teamet bag har således fået stillet rådgivning og eksekvering til rådighed uden beregning i et forløb på i alt 6 måneder.

Vi har opnået følgende resultater:

  • Fra 16 til 164 relevante søgeord.
  • Skabt 500 downloads af appen inden for nichen.

Se også vores andre cases