Iterator

Iterator

Iterator IT er et scaleup med base i Aarhus, der er specialiseret i digitalisering, herunder særligt udvikling af IoT-løsninger til både erhvervslivet og offentlige myndigheder

  • Kunde

    Iterator

  • Kompetencer

    Strategi, Marketing automation

  • Hjemmeside

    www.iterator-it.dk

Virksomheden har siden 2016 været blandt de førende it-virksomheder herhjemme inden for nicher som Industry 4.0, SmartHome og SmartCity, og kundelisten tæller blandt andet Grundfos, LEGO og Krifa. IT- og softwaremarkedet er generelt præget af en høj vidensbarriere, hvilket gør det vanskeligt for indkøbere og beslutningstagere at forstå og definere egne behov, men dels også at finde og vurdere samarbejdspartnere.

01. Scope

Marketing- og salgsteamet hos Iterator kom oprindeligt til os med et ønske om en second opinion og nyt bud på en leadgenereringskampagne og automationsetup som alternativ til et oplæg, man havde fået andetsteds. Formålet med kampagnen var dels at producere indhold til relevante beslutningstagere for at nedbryde vidensbarrierne i branchen, dels at indsamle permissions til et automatiseret mailflow og leadnurturing-setup.

Man ønskede samtidig en langsigtet strategi for virksomhedens digitale marketing- og salgsindsatser, herunder valg af annonceplatforme, løbende produktion af indhold og kortlægning af relevante søgeord og målgrupper. Strategien skulle fastlægge rammerne for et 2021 med et omfattende fokus på digital markedsføring i forsøget på at onboarde både virksomheder og myndigheder, der efter coronakrisen har rykket digitalisering frem på dagsordenen.

02. Approach

Inden for 24 timer efter første henvendelse og dialog havde vi gennemgået det oprindelig bud og udarbejdet vores oplæg på et alternativt B2B-framework, der var væsentligt mere omfattende, men samtidig konkurrencedygtigt ift. økonomi og internt ressourceforbrug. Vi havde identificeret en række områder, hvor det konkurrende oplæg, efter vores erfaring og med afsæt i Iterators målsætninger, var baseret på ineffektive indholdsformater og kanaler.

Iterator valgte at takke ja til vores oplæg, hvorefter vi hoppede i arbejdstøjet og påbegyndte det strategiske arbejde med idégenerering, opbygning af personaer og platforsvalg. Vi besluttede os for at producere tre stykker gated content i form af white papers, målrettet forskellige stadier i købs- og kunderejsen.

De enkelte white papers blev distribueret via lead-kampagner på både Facebook og LinkedIn, ligesom at nøglemedarbejdere i Iterator promoverede indholdet via organiske opslag. De indsamlede permission gav samtykke til at indgå i et lead nurturing-flow i ActiveCampaign bestående af op til 12 mails afhængigt af leadscore og kvalificering. Samtlige leads blev efterfølgende sendt til HubSpot CRM, hvor de salgsansvarlige er i stand til at følge op og fastholde dialogen.

03. Resultat

Iterator har med vores B2B-framework opbygget en motor, som via en kombination af relevant indhold og målrettet annoncering rammer de beslutningstagere, virksomheden gerne vil tale med. Samtlige permissions håndteres stort set automatisk – fra eksponering af annonce til booking af møde med en specialist.

Man har samtidig lagt fundamentet til et 2021, hvor nye kampagner står for døren og skal sikre, at den vækstrejse, man er på, fortsætter i samme spor i en tid, hvor digitalisering står øverst på agendaen i de fleste dele af danske erhvervsliv.

Vi har skabt følgende resultater:

  • Komplet marketing- og salgssetup i ActiveCampaign og integreret til HubSpot CRM
  • Opsætning af B2B-leadkampagner på Facebook og LinkedIn, herunder udarbejdelse af alt kampagnemateriale
  • Produktion af tre stykker gated content i form af white papers omhandlende IoT og digitalisering
  • Skabt relevante leads til gennemsnitligt 250 kr. pr. stk. og +500 organiske permissions
  • Udarbejdet udkast til marketingstrategi for 2021 og identificeret målgrupper, KPI’er og approaches.

Se også vores andre cases