JBS

JBS

JBS har siden starten i 1939 været en af de mest annerkendte undertøjmærker i det danske land. De har vundet deres flotte plads på markedet gennem innovation og kvalitet, man ikke kan stille spørgsmålstegn ved.

  • Kunde

    JBS

  • Kompetencer

    Strategi, workshop, content marketing

  • Hjemmeside

    www.jbs.dk

Undertøjsmastodonten tager sin rolle alvorligt, og viser derfor den grønne vej i en branche der er kendt for at udelede meget. Den grønne tilgang er hele omdrejningspunktet i deres ny brand JBS og Denmark.

01. Scope

JBS havde allerede utrolig godt styr på deres værdikæde ift., at deres produkter skulle være så bæredygtige som mulig fra start til slut i deres brand JBS of Denmark, som var her, vi hjalp til. Det vil sige, at vi havde informationen omkring alt fra arbejdsforhold til, hvordan det blev lavet i lukket systemer, hvor man kan genanvende vand og kemi samt meget mere. Alt denne viden fik vi fra produktchefen og marketingchefen, hvoraf den ene havde rejst rundt i flere måneder ved deres producenter for at sikre den grønne tilgang, og alt dette skulle nu omsættes til noget forbrugerne kunne forholde sig til, når de stod og skulle træffe et valg.

02. Approach

Efter en strategi workshop i hovedkontoret i Herning blev der fastsat nogle klare rammer for, hvor vi ville hen, og hvordan det lykkedes.
JBS havde skudt video af deres produktion og et af de første step var at koge deres allerede fremragende materiale ned til noget, som var kort, kontant og fortalte deres ærlige historie om, hvordan de griber bæredygtighed an. Her hjalp vi primært til ift. speaket og kommunikationen (kan ses nedenfor). De havde selv alt informationen, men det skulle koges sammen til forbrugerforståelse.

 

Derudover arbejdede vi med emballagen, som tøjet er pakket ind i. Der er alt fra recycled polyester, økologisk bomuld, bambus fra lukkede systemer m.m. Det er kort sagt alle grønne produktioner, men hvordan kommunikerer man det ud, når forbrugeren står med et valg om to forskellige underbukser? Det gør man på emballagen, hvor vi kort og kontant fortæller de vigtigste keyword, og hvorfor du skal overveje at vælge det ene frem for det andet.

03. Resultat

Det er en af de cases, hvor der er skrevet mindst, men det er en af de opgaver, hvor hvert et ord har betydet mest. Med få ord har vi skulle hjælpe med at forklare, hvordan JBS producerer deres grønne tøj på en nem måde til forbrugeren.

Det har medført:

  • Flot video med fortælling om bambusmaterialets start til det bliver tøj til forbrugeren
  • Nyt emballage med fortælling om tøjet
  • En virksomhed som har fået sit grønne budskab tydeligere frem.

Se også vores andre cases