Melone

Melone

Melone er en vegansk restaurant som første gang så det digitale lys i starten af 2019, hvor vi hos TEXTA har arbejdet sammen med dem pro bono for at brede deres lækre og veganske koncept ud til de århusianske borgere, hvilket er en udfordring i en by, hvor restaurantionsbranchen oplever enorm konkurrence.

  • Kunde

    Melone

  • Kompetencer

    Tekstforfatning

  • Hjemmeside

    www.melone.dk

Vi kørte i foråret 2019 vores første bæredygtighedsprojekt med den nystartede, veganske café Melone beliggende i Aarhus. I samarbejde med vores strategiske partnere fik vi stablet en splinterny hjemmeside på benene, kommunikeret virksomhedens bæredygtige afsæt og rødder og eksekveret på en digital strategi.

I løbende dialog med indehaverne af caféen har vi skabt en online platform, der dominerer lokale søgninger efter vegansk mad i Aarhus og omegn med mere end 200 månedlige organiske besøgende. Melone vandt et halvt år efter samarbejdets begyndelse prisen som ”Aarhus’ Bedste Burger”, ligesom at caféen i dag har etableret sig som en førende spiller blandt veganske madsteder i byen.

01. Scope

Melone blev grundlagt i starten af 2019, hvor ejerne Farokh og Miriam overtog det tidligere veganske flagskib Mikunas adresser på Frederiks Allé i det centrale Aarhus. Her serverer man alverdens veganske retter og madoplevelser, herunder burgere, sandwiches, risretter, snacks og kager.

Som vegansk café er selve omdrejningspunktet bæredygtighed og dyrevelfærd, hvilket gjorde Melone til en oplagt kandidat til vores første pilotprojekt for bæredygtige startups. Ejerne ønskede at nå ud til endnu flere potentielle kunder, herunder naturligvis århusianske veganere, men også den gennemsnitlige dansker med mod på en alternativ, bæredygtig madoplevelse.

02. Approach

Vi valgte indledningsvist i samarbejde med vores strategiske partner Digitally at bygge fundamentet til en digital infrastruktur op fra bunden med en moderne, responsiv og simpel hjemmeside. På denne måde fik Melone mulighed for at præsentere sin menu, åbningstider og lignende andre steder end blot Facebook og Instagram. Hjemmesiden skulle endvidere fungere som en platform til at nå nye kunder, der ikke kendte til caféen.

I denne forbindelse fik vi opbygget en særskilt ”Værdi”-side, hvor caféens veganske værdier er formuleret til dem, der har brug for en ekstra grund til at give Melone en chance – foruden den gode smag.

Udvikling i organisk trafik på Melones hjemmeside. 

03. Resultat

Melone har i dag en state of the art-hjemmeside, der opfylder best practice med udgangspunkt i lige netop det, de skal bruge platformen til. Kunder og potentielle besøgende har i dag nemmere ved at finde den information, de skal bruge, ligesom at der er skabt en rød tråd til virksomhedens andre digitale kanaler.

Som prikken over i’et har indholdet på Melones hjemmeside båret dem til topplaceringer på søgeord som ”vegansk mad århus” og ”vegansk restaurant århus”.

Vi har skabt følgende resultater:

  1. Fra 0 til mere end 200 månedlige, organiske besøgende.
  2. Opbygning af brandsøgninger – over 300 søgninger efter Melone pr. måned.
  3. Markant stigning i antallet af online ordrer.
  4. Presseomtale og redaktionelle links.
  5. Skalerbar, digital platform, som Melone selv kan varetage ift. den daglige drift.

Se også vores andre cases