Møblér

Møblér

Siden maj 2018 har vi samarbejdet med Møblér-kæden omkring deres content marketing-indsatser og strategi. Vi har blandt andet bistået med udarbejdelse af content til deres webshop, herunder kategoritekster, produktbeskrivelser og opbygning af et content-univers. I tæt dialog med Møblérs marketingafdeling har målsætningen været at øge webshoppens organiske synlighed med henblik at skabe trafik i møbelkædens mange butikker landet over. Med udgangspunkt i en omfattende kortlægning af relevante søgeordsgrupper og konkurrenter har Møblér i perioden øget sin organiske trafik med mere end 254% fra et i forvejen pænt udgangspunkt på mange tusind besøgende om måneden.

  • Kunde

    Møblér

  • Kompetencer

    Content marketing

  • Hjemmeside

    www.mobler.dk

01. Scope

Møblér er en frivillig møbelkæde bestående af mere end 36 butikker landet over, der er stiftet i 2008 og med base i Hadsten. Kæden har til at opgave koordinere markedsføringsaktiviteter på tværs af landsdele og sikre besøgende i de enkelte butikker, hvor kunderne har mulighed for at købe alt til både soveværelset og stuen og få kompetent rådgivning af butikkernes uddannede personale.

Vores opgave var således at sikre organisk trafik til Møblérs digitale platform ved hjælp af indhold målrettet relevante søgeordsgrupper, herunder både de kommercielle kategori- og produktsider, men også et inspirationsunivers som konkurrent til giganter som IKEA og Ilva.

02. Approach

Indledningsvist centrerede indsatsen sig primært om de vigtigste kategori- og produktsider, hvor vi implementerede omfattende indhold med udgangspunkt i relevante søgeord. Især de dyrere produktkategorier (fx sofaer og senge), hvor omsætningen er høj, blev prioriteret for at sikre trafik til butikkerne.

Udvikling i organisk trafik på Møblérs inspirationsunivers.

For at understøtte det kommercielle indhold påbegyndte vi en ligeledes opbygning af Møblérs content-univers med tips, guides, styletrends og andre værdiskabende indlæg målrettet top funnel-søgninger.

03. Resultat

Vi har løftet den organiske trafik på Mølbérs webshop med mere end 254% på en periode over ca. 9 måneder fra et udgangspunkt, der i forvejen var ganske pænt. Møblér ranker desuden som nummer 1 og i top 3 på langt de fleste forretningskritiske søgeord, ligesom at content-universet er med til at øge kendskabet til forretningen og sikrer synergier til kædens øvrige marketingaktiviteter, herunder remarketing.

Vi har skabt følgende resultater:

  1. 254% vækst i organisk trafik på 9 måneder.
  2. 33% stigning i gennemsnitlige dvæletid.
  3. 22,5% fald i afvisningsprocent.
  4. Væsentligt større synlighed på lokale søgninger på butiksniveau.
  5. Opbygget content-univers med høj vækst i antallet af læsere.

Vi har oplevet en markant fremgang i vores organiske trafik, siden vi indledte vores samarbejde med TEXTA.
De leverer indhold i øjenhøjde til tiden og udfordrer os løbende på vores måde at tænke content marketing. Jeg har kun ros tilovers for TEXTA.

Khial Andar

E-Commerce Manager

Se også vores andre cases