NettoPower

NettoPower

NettoPower er et elselskab og -leverandør, som er på en mission om at gøre op med branchens blakkede ry og junglen af gebyrer, abonnementer og uigennemskuelige produkter og pakkeløsninger.

  • Kunde

    NettoPower

  • Kompetencer

    Content marketing, Marketing automation

  • Hjemmeside

    www.nettopower.dk

Virksomheden er en relativt ny spiller på det danske elmarked, som siden 2012 har kunnet byde velkommen til tusindvis af husstande i hele Danmark. I dag kan de bryste sig af både at være blandt de billigste i landet og de bedst bedømte elselskaber på Trustpilot.

01. Scope

Elmarkedet i Danmark gennemgik i 2003 en omfattende liberalisering. Det betød, at et hav af nye elleverandører opstod i en hård kamp om at vinde forbrugernes tillid, da liberaliseringen betød frihed til at vælge og vrage mellem forskellige udbydere.

Det voksende udbud af elselskaber har betydet, at det for den almindelige forbruger kan være svært at gennemskue, hvor man får det bedste produkt og den bedste pris. Det skyldes ikke mindst, at prisen på strøm primært består af afgifter pålagt af staten, som ikke kan ændres.

Konkurrencer, telemarketing, kampagner, tilbud og sælgere på landets gader og stræder er blot en håndfuld eksempler på, hvordan elselskaber i dag forsøger at kapre nye kunder. Ofte sker det med lovning om store besparelser eller tillægsprodukter som streaming, telefoni eller lignende.

Desværre ender mange med en løsning, der er enten dyrere eller dårligere end den, de kunne få.

NettoPower ønskede at gå imod strømmen – så at sige. Man havde store vækstambitioner, men lovgivning og retningslinjer for god skik skulle naturligvis overholdes.

Udfordringen var derfor at sammensætte en marketingstrategi, der kunne generere kunder, som oprigtigt var interesserede i NettoPowers produkter. Man ønskede at oplyse om de fordele og muligheder, der ligger i at skifte elselskab eller vælge dem til at levere naturgas, uden at prisen for en ny kunde (CAC) stak af sammenlignet med de traditionelle alternativer. Her koster en gennemsnitskunde omkring 900 kr.

02. Approach

Med NettoPower har vi valgt at arbejde med flere forskellige platforme, kanaler og indholdsformater. Den primære indsats har ligget i at opbygge omfattende landingssider og indhold omhandlende alt inden for elektricitet og forsyning.

Vi har blandt andet udarbejdet den ultimative flytteguide, et omfattende blogunivers og et interaktivt kort over strømsvigt i hele landet. Alt sammen med henblik på at tiltrække organisk trafik fra Google.

I samarbejde med NettoPowers reklamebureau planlagde og eksekverede vi tillige på en større leadkampagne. Via en e-bog med 10 lavpraktiske el-sparetips indsamlede vi relevante permissions og bearbejdede disse ved hjælp af et større e-mail marketing- og automation-setup i ActiveCampaign.

Med leadkampagnen skabte vi en konkurrencedygtig CAC, sammenlignet med de øvrige kanaler, der i gennemsnit lå på ca. 350 kr. pr. kunde efter tre måneder.

Marketingsetuppet i ActiveCampaign blev implementeret, så det også kunne håndtere leads fra andre indgange, herunder både sign ups via hjemmesiden, eksterne leverandører og samarbejdspartnere samt tredjepartskampagner.

I ActiveCampaign har vi desuden opbygget automatiske flows, der sættes i gang afhængigt af, hvor en kontakt befinder sig i sin kunderejse – lige fra den indledende interesse til en eventuel opsigelse, hvor flowet forsøger at vinde kunden tilbage.

03. Resultat

NettoPower har opnået en markant tilstedeværelse på organiske søgninger og bider skeer med de største elselskaber på markedet på trods af et væsentligt lavere marketingbudget.

Vi har formået at sprede kunderisikoen ud på flere kanaler og platforme, så vi løbende kan benchmarke vores indsatser og holde dem op imod de alternativer, der ellers ligger i redskabskassen.

Vi har skabt følgende resultater:

  • Komplet marketing- og salgssetup i ActiveCampaign og integration til egenudviklet CRM
  • Skabt relevante leads til gennemsnitligt 350 kr. pr. stk. set over tre måneder via gated content
  • Vækstet NettoPowers indholdsunivers med +400 % ift. eksponering på relevante søgeord samt fordoblet den organiske trafik
  • Erobret mere end 66 featured snippets på vigtige søgeord
  • Eksponering på samlet +1.700 søgeord samt +200 top-3-placeringer på kritiske søgninger.

“Med TEXTA har jeg fået en kompetent sparringspartner og rådgiver ift. vores digitale markedsføring, der samtidig også kan eksekvere hurtigt. Vi har oplevet en meget pæn udvikling i vores organiske placeringer på vigtige søgeord, ligesom vi er kommet i mål med mange af de projekter, der før har været vores dårlige samvittighed. Jeg kan varmt anbefale holdet bag TEXTA.”

Frank Bengtsson

Frank Bengtsson

CEO, NettoPower

Se også vores andre cases