NettoPower

NettoPower

NettoPower er et elselskab og -leverandør, som er på en mission om at gøre op med branchens blakkede ry og junglen af gebyrer, abonnementer og uigennemskuelig produkter og pakkeløsninger.

  • Kunde

    NettoPower

  • Kompetencer

    Content marketing, Marketing automation

  • Hjemmeside

    www.nettopower.dk

Virksomheden er en relativ ny spiller på det danske elmarked, men har siden 2012 kunnet byde velkommen til tusindvis af husstande i hele Danmark og kan i dag bryste sig af at være i blandt de billigste elselskaber og bedst bedømte på Trustpilot.

01. Scope

Elmarkedet i Danmark gennemgik i 2003 en omfattende liberalisering. Det betød, at et hav af nye elleverandører opstod i en hård kamp om at vinde forbrugernes tillid, da der nu var mere frihed til at vælge og vrage mellem forskellige udbydere. Det voksende udbud af elselskaber har dog også betydet, at det for den almindelige forbruger kan være svært at gennemskue, hvor man får det bedste produkt og den bedste pris, da størstedelen af den pris, du betaler for strøm, er afgifter pålagt af staten, som ikke kan ændres.

Konkurrencer, telemarketing, kampagner, tilbud og sælgere på landets gader og stræder er blot en håndfuld eksempler på, hvordan elselskaber i dag forsøger at kapre nye kunder. Ofte med lovning om store besparelser eller tillægsprodukter som streaming, telefoni eller lignende. Desværre ender mange med en løsning, der er enten dyrere eller dårligere end den, de kunne få.

NettoPower ønskede (så at sige) at gå mod strømmen. Man havde store vækstambitioner, men lovgivning og retningslinjer for god skik skulle overholdes. Udfordringen var derfor at sammensætte en marketingstrategi, der kunne generere kunder, som oprigtigt var interesseret i NettoPowers produkter og oplyste om de fordele og muligheder, der lå i at skifte elselskab – uden at prisen for en ny kunde (CAC) stak af ift. de traditionelle alternativer, hvor en gennemsnitskunde koster omkring 900 kr.

02. Approach

Med NettoPower har vi valgt at arbejde med flere forskellige platforme, kanaler og indholdsformater. Den primære indsats har koncentrere sig om at opbygge omfattende landingssider og indhold omhandlende alt inden for elektricitet og forsyning. Vi har blandt andet udarbejdes den ultimative flytteguide, en uddybende forklaring af prisen på 1 kWH og et interaktivt kort over strømsvigt i hele landet. Alt sammen med henblik på at tiltrække organisk trafik fra Google.

I samarbejde med NettoPowers reklamebureau planlage og eksekverede vi tillige på en større leadkampagne, hvor vi via en e-bog med 10 lavpraktiske el-sparetips indsamlede relevante permissions og bearbejde disse via et større e-mail marketing og automation-setup ActiveCampaign. Her skabte vi en konkurrencedygtig CAC sammenlignet med de øvrige kanaler, der i gennemsnit lå på ca. 350 kr. pr. kunde efter 3 måneder.

Marketingsetuppet i ActiveCampaign blev implementeret, så det også kunne håndtere leads fra andre indgange, herunder både sign-ups via hjemmesiden, eksterne leverandører og samarbejdspartnere samt tredjepartskampagner, ligesom at der er indbygget automatiske flows afhængigt af, hvor en kontakt befinder sig i sin kunderejse – lige fra den indledende interesse til opsigelse, hvor flowet forsøger at vinde kunden tilbage.

03. Resultat

NettoPower har opbygget en markant tilstedeværelse på organiske søgninger og bide skeer med de største elselskaber på markedet på trods af et væsentligt lavere marketingbudget. Vi har formået at sprede kunderisikoen ud på flere kanaler og platforme, så vi løbende kan benchmarke vores indsatser her og holde dem op med de alternativer, der ellers ligger i redskabskassen.

Vi har skabt følgende resultater:

  • Komplet marketing- og salgssetup i ActiveCampaign og integreret til egenudviklet CRM
  • Udarbejdelse af indhold og kampagnemateriale til leadkampagner på Facebook og Google
  • Produktion af gated content til brug ved leadgenerering til NettoPowers produkter
  • Skabt relevante leads til gennemsnitligt 350 kr. pr. stk. set over 3 måneder
  • Eksponering på +1.700 søgeord samt +200 top-3-placeringer på kritiske søgninger.

Se også vores andre cases