Produktbeskrivelser

Er du også træt af, at din webshop simpelthen bare kører for godt? Ejer du allerede et par øer i Dubai, har du finansieret opbygningen af et børnehjem i Etiopien, og har du desuden en lækker øse holdende i garagen? Kan du snart ikke finde ud af, hvad du skal stille op med dine mange fantasillioner? Så læs med her, hvor du får 10 skarpe tips til, hvordan du sørger for at sælge lige nøjagtigt ingenting blot ved hjælp af dine produktbeskrivelser.

Skyd med spredehagl i dine produktbeskrivelser

Ifølge Dansk Erhverv handler hele 83 % af danskerne over 18 år på nettet. Dermed har du overhovedet ingen chance for at vide, hvem det er, du tiltrækker på din webshop. Medmindre du sætter dig ind i din kundegruppe, selvfølgelig.

Ved at analysere dine kunders mønstre, adfærd og baggrunde kan du opbygge et solidt kendskab til dem, der besøger din webshop. Det bør du naturligvis ikke gøre, hvis du gerne vil undgå at sælge dine produkter.

Er der for mange penge på bankkontoen, skal du helst ikke vide, hvem din målgruppe er. Du risikerer nemlig, at du faktisk får solgt dine produkter, hvis du sætter dig nøje ind i, hvem der besøger din webshop og køber dine produkter, for så kunne du jo ved en fejl komme til at henvende dig målrettet til dem. Skriver du således en produktbeskrivelse, der er målrettet en specifik, segmenteret gruppe, er der stor risiko for, at du får solgt noget.

Sørg derfor for at skyde med spredehagl og henvende dig til samtlige 83 % af danskerne på en gang, hvis du gerne vil være sikker på at komme til bunds på bankkontoen snarest. En upersonlig og ikke-målrettet produktbeskrivelse er vejen frem, for på den måde er du helt sikker på, at du ikke får opbygget et behov hos den potentielle kunde, som du efterfølgende kan dække med netop dit produkt.

Produktbeskrivelser - diagram om e-handel

Hvis du gerne vil sælge noget: Henvend dig til din ideelle kunde, og kommuniker målrettet og i øjenhøjde til din specifikke kundegruppe.

Hvis du ikke vil sælge noget: Lad være med at sætte dig ind i, hvilket segment du henvender dig til, og forsøg at sælge dit produkt til samtlige 83 % af danskerne, der handler på nettet.

Fokusér på tekniske specifikationer

Hvis du gerne vil sælge ingenting, kan det give rigtig god mening at fokusere på tekniske specifikationer i dine produktbeskrivelser. Eksempelvis kan du med fordel komme ind på ting som materialesammensætning og mål. Alle de ice cold facts, som producenten har skrevet ned på en lap papir til dig, skal du blot formidle videre til kunden. Gerne uden for mange lækre vendinger viklet omkring det.

Generelt kan vi mennesker godt lide historier, og vil du gerne sælge mindre, er det derfor en god idé at undgå disse. Sørg for at fokusere på produktet i sig selv i stedet for at fortælle en historie om den værdi, produktet kan skabe for kunden. Kommer du til at skrive en produktbeskrivelse, der omhandler den merværdi, dit produkt skaber, kunne du gå hen og sælge noget, og det går jo ikke.

En god, gammel kliché inden for gode produktbeskrivelser er, at man ikke skal sælge boremaskinen, men hullet i væggen. Vil du gerne sælge ingenting, så gør det omvendte. Fokusér udelukkende på selve boremaskinen, og lad helt være med at komme ind på det smarte ved at kunne bore et hul. Så er du fri for at bekymre dig om, hvad du skal bruge din webshops store overskud på.

Hvis du gerne vil sælge noget: Fokusér på den merværdi, dit produkt kan skabe for kunden. Sælg den gode historie og hullet i væggen fremfor boremaskinen.

Hvis du ikke vil sælge noget: Hold udelukkende produktbeskrivelsen faktuel og centreret omkring selve produktet og dets specifikationer.

Produktbeskrivelser - eksempel fra IKEA

(Kilde: IKEA.dk)

 IKEA sælger her ikke lænestolen, men derimod den hyggelige filmaften. Dum strategi, hvis man gerne vil sælge ingenting.

Sørg for ikke at efterligne en fysisk handelssituation

Du tror måske, at folk handler på nettet, fordi de ikke har lyst til at være i kontakt med andre mennesker. Selvom det muligvis er sandt for nogen, er hovedårsagen til e-handlens enorme popularitet sandsynligvis i højere grad, at det er både nemt og bekvemt at klare sine indkøb på nettet.

Med andre ord kan de fleste forbrugere fortsat godt lide at blive ”holdt i hånden” og guidet igennem købsprocessen af en sælger. Vil du gerne gå konkurs hurtigst muligt, skal du derfor sørge for at skabe så stor en distance imellem dig selv og den potentielle kunde, som du overhovedet kan komme til.

Du må for alt i verden ikke efterligne en handelssituation i en fysisk butik, for så ender kunderne pludselig med at føle sig guidet og hjulpet og i sidste ende købe dine produkter. Gør det derfor gerne tydeligt, at det er e-handel, der her er tale om, så kunden ikke ved en fejl kunne komme til at føle, at der er en personlig connection. Jo mere robotagtig du kan gøre handelssituationen, jo bedre.

Hvis du gerne vil sælge noget: Sørg for at guide din kunde så godt som muligt, og forsøg at gøre handelssituationen personlig, som den oftest er i en fysisk butik.

Hvis du ikke vil sælge noget: Gør det svært for kunden at få hjælp og vejledning, så vedkommende helt og holdent er overladt til sig selv.

Produktbeskrivelser - eksempel fra ASOS.com

(Kilde: Asos.com)

 Asos.com gør det nemt for kunden at få hjælp til at finde den rigtige størrelse. Dét er naturligvis en fejl af dimensioner, hvis de gerne vil undgå at sælge noget.

Tænk ikke over længden på dine produktbeskrivelser

Vil du helst ikke sælge noget på din webshop, gør du klogt i ikke at gøre dig nogen overvejelser om længden af dine produktbeskrivelser whatsoever. Skriv dét, du lige føler for, og hav bestemt ikke det specifikke produkt for øje. For eksempel kan du sagtens nøjes med at skrive et par linjer om et produkt til 500.000 kroner og samtidig skrive en halv roman om et produkt til 3,75 danske dollars.

De fleste mennesker prøver på at være nogenlunde fornuftige, når det kommer til penge. Derfor skal der som regel lidt mere overtalelse til for at få en kunde til at købe et dyrt produkt, end der skal, hvis der er tale om et billigt produkt.

Igen kan du med fordel prøve at forestille dig en handelssituation i en fysisk butik, og så gå så langt væk fra dette som muligt. Dét hjælper som regel.

Vil du i en bilforretning gerne have en lidt længere introduktion til produktet, end du vil, når du køber en pakke rugbrød på dato i supermarkedet? Det skal du sørge for ikke at have med i dine overvejelser overhovedet, hvis du gerne vil undgå at sælge noget med dine produktbeskrivelser på din webshop.

Lad derfor være med at have produktets pris for øje, når du skriver produkttekster, og skriv i stedet en tilfældig mængde tekst afhængigt af dit humør. Og sørg naturligvis for ikke at henvende dig til det rationelle menneske, som har brug for at blive overtalt, når vedkommende skal ud at spendere. På den måde får du solgt så lidt som muligt, og dét er jo netop målet.

I forlængelse af dette skal det nævnes, at man som hovedregel ranker bedre på Google, hvis man har længere indhold på sin hjemmeside. Det viser dette studie, som er udført af Brian Dean fra Backlinko.com.

Produktbeskrivelser - grafik fra Backlinko

(Kilde: Backlinko.com)

Vil du gerne sørge for ikke at dukke op på de første mange sider, når potentielle kunder søger efter produkter som dine? Så lav produktbeskrivelser, som er helt korte og præcise. Eller lad måske helt være med at skrive produktbeskrivelser. Så er du i hvert fald sikker på, at din webshop ikke ved en fejl går hen og bliver søgemaskineoptimeret.

Hvis du gerne vil sælge noget: Som tommelfingerregel er en produktbeskrivelse på 50-300 ord passende. Tilpas dog altid længden (og dermed mængden af informationer) til produktets pris og natur.

Hvis du ikke vil sælge noget: Skriv et eller andet. Eller lad være.

Undgå alt, hvad der har med SEO at gøre

Interessen for og brugen af SEO er eksploderet, siden vi første gang stiftede bekendtskab med fænomenet for cirka 30 år siden. SEO bruges kort og godt til at få ens webshop eller hjemmeside til at ranke bedre på søgemaskiner som eksempelvis Google. Vil du gerne sælge så lidt som muligt, skal du naturligvis undgå, at potentielle kunder alt for nemt finder dig ved hjælp af deres søgninger.

For at undgå at din webshop dukker op i søgninger, gør du derfor klogt i at holde dig fra alt, hvad der har med SEO at gøre og i stedet lege gemmeleg på Google. Eller simpelthen gøre en aktiv indsats for at skyde dig selv så meget i foden rent SEO-mæssigt, som du overhovedet kan komme til.

Du har således grundlæggende to forskellige valgmuligheder, hvis du gerne vil sælge så lidt som muligt ved hjælp af dine produktbeskrivelser.

Enten kan du vælge helt at undgå søgeord. Sælger du eksempelvis overtøj, kan du med fordel undgå ord som ”frakke” og ”jakke”. Undgår du samtlige ord, der ligger i det samme semantiske felt som ordet ”overtøj”, bliver det en kamp for Google at finde din webshop, når en forbruger søger efter netop dette. Du har nu vundet i gemmelegen.

Endnu et plus ved denne løsning er, at du dermed kan gøre potentielle kunder godt og grundigt forvirrede. Nævner du slet ikke ordet ”jakke” i din produktbeskrivelse af en cowboyjakke, vil den potentielle kunde med stor sandsynlighed sætte spørgsmålstegn ved, hvad det egentlig er, vedkommende kigger på, og så sælger du netop ingenting.

Din anden mulighed er at gå all in på keyword stuffing. Google er ikke glad for en alt for høj koncentration af enkelte søgeord og straffer gerne hjemmesider, som virker til at nævne det samme ord unaturligt mange gange.

Vil du gerne så langt ned i søgeresultaterne som muligt, så du ikke får solgt noget, kan du derfor med fordel vælge at proppe dine produktbeskrivelser til randen med et enkelt søgeord og helt og holdent undgå LSI, som er relaterede søgeord.

Kan du sørge for at have en søgeordstæthed på cirka 55-60 % i din produktbeskrivelse, skal Google nok smide dig bagerst i køen. Har du en søgeordstæthed på cirka 1-2 %, og bruger du samtidig LSI-søgeord, er der risiko for, at Google finder din webshop i gemmelegen, og at du dermed får yderligere penge i kassen.

Det giver naturligvis sig selv, at du heller ikke skal tænke på meta discriptions og title tags, hvis du gerne vil undgå at sælge noget. Disse er det første, man som potentiel kunde ser, og derfor skal de være fuldkommen generiske og intetsigende, hvis du absolut skal have dem, men helst ikke vil sælge noget.

Du kan naturligvis også bare droppe dem. De spiller nemlig en temmelig central rolle i forhold til synlighed, og dét er du jo ikke interesseret i.

Hvis du gerne vil sælge noget: Søgemaskineoptimér dine produktbeskrivelser. Benyt LSI i dine tekster, og sørg for at lave gode meta descriptions og title tags. Du kan læse mere om gode SEO-tekster i dette blogindlæg.

Hvis du ikke vil sælge noget: Brug det samme søgeord unaturligt meget, eller lad helt være med at tænke på SEO.

Produktbeskrivelser - meta descriptions og title tags

Her får du både styr på krøllerne og mulighed for at modvirke kruset og uregerligt hår. Matas og Beautycos udpeger altså (indirekte) et problem, som de derefter selv afhjælper med netop deres produkter. Dumt, hvis ikke man vil sælge noget.

Brug så mange floskler og klichéer som muligt

Du skal generelt gerne forsøge at skabe en så intetsigende produktbeskrivelse som muligt, hvis du gerne vil være sikker på ikke at sælge noget. Du kan blandt andet skrive produktbeskrivelser, der overhovedet ingen værdi skaber for kunden ved at gøre heftig brug af floskler og klichéer.

Sørg for at bruge massevis af tillægsord som ”fantastisk”, ”smuk” og ”fremragende”, når du beskriver dine produkter. Du skal benytte alle dem, der i høj grad bygger på en subjektiv holdning uden at have belæg for den. Sørg naturligvis også for at skrive ”høj kvalitet” en gang eller fem.

Din produktbeskrivelse skal med andre ord gerne være fyldt med varm luft, hvis du gerne vil sælge så lidt som muligt. På den måde er du sikker på, at kunden ikke stoler på dig og derfor ikke køber noget. Kunden forventer, at du som forhandler roser dine produkter, og gør du det i overdreven grad, skræmmer du med stor sandsynlighed kunderne væk.

Du må for alt i verden ikke komme til at skrive en produktbeskrivelse, som fremhæver produktets gode kvaliteter helt uden eksplicit at nævne disse. Kommer du til at skrive en produkttekst, som helt diskret og nærmest indirekte indikerer, at produkterne er i høj kvalitet, kunne du komme til at få endnu flere penge på kontoen, for det får automatisk kunden til selv at konkludere, at der er tale om et kvalitetsprodukt.

Sæt i stedet ind med en varmfront af tomme fyldord, gerne i form af overdrevne tillægsord samt slidte floskler og klichéer, hvis du vil være sikker på, at der ikke bliver råd til store julegaver i år.

Hvis du gerne vil sælge noget: Minimer mængden af klichéer, og skriv i stedet indhold, som på den ene eller anden måde skaber værdi for kunden. Fortæl implicit, at der er tale om et godt produkt uden at rose det til skyerne.

Hvis du ikke vil sælge noget: Benyt dig af masser af tillægsord, der fremhæver, hvor godt produktet er, og prop din produktbeskrivelse med slidte floskler.

Produktbeskrivelser - eksempel fra Tiffany

(Kilde: Tiffany.dk)

Tiffany.dk skriver intet om, at der her er tale om en sweater i god kvalitet. Til gengæld lægger de vægt på, at den er håndstrikket af italienske kvinder, og dét giver den besøgende en fornemmelse af, at der bestemt må være tale om et kvalitetsprodukt. Denne form for diskret ros af et produkt er farlig, hvis du helst ikke vil sælge noget.

Undgå catchy overskrifter i dine produktbeskrivelser

Overskrifterne er det første, en potentiel kunde ser, og derfor skal du naturligvis sørge for også at gøre disse intetsigende og værdiløse. Sådan sørger du nemlig for, at den potentielle kunde ikke har lyst til at læse mere om dit produkt, og dermed har du afværget endnu et salg. Pyh!

Det er desuden en god idé at undgå at gøre brug af lækre underoverskrifter, hvis du gerne vil undgå at få solgt noget. Har du skrevet en lang produktbeskrivelse, er det en fordel at lade det hele stå i én lang smøre, så de besøgende i din webshop bliver mødt af en mur af tekst. Dét er noget, der effektivt kan skræmme folk væk.

Vil du gerne sikre dig, at potentielle kunder ikke ender med at blive hængende på din side og måske ligefrem køber noget, bør du derfor sørge for at skrive én enkelt, kedelig overskrift og helt droppe underoverskrifter og afsnitsinddelinger. Skriv selvfølgelig også gerne med skriftstørrelse 7 eller 8, så de besøgende for alvor kommer til at tvivle på deres øjnes sundhed, og undgå for alt i verden gode, vellignende billeder af dine produkter.

Bonustip: Brug kun produktnavnet som overskrift, eller kombiner den måske ligefrem med et produktnummer. På den måde får du skabt en solidt afskrækkende overskrift, som overhovedet ikke giver kunden lyst til at læse mere om produktet.

Hvis du gerne vil sælge noget: Brug fængende overskrifter og underoverskrifter. Inddel din tekst i mindre afsnit, og kombinér teksten med lækre, vellignende billeder.

Hvis du ikke vil sælge noget: Lad hele teksten stå i én lang smøre, og undgå (under)overskrifter, der giver kunden lyst til at læse videre.

Produktbeskrivelser - eksempel fra Imerco

(Kilde: Imerco.dk)

Blot ved at skimme de forskellige underoverskrifter kan jeg se, at denne maskine tilsyneladende både kan give mig ’den bedste tilberedning af min mad’, og at den samtidig gør madlavningen nemmere. Dét er sød musik i mine ører, og vil Imerco helst ikke sælge mig denne sous vide-stav, har de derfor i sandhed fejlet.

Lad være med at bruge punktopstillinger

Vi mennesker har ifølge Digital Information World et attention span, der er værre end en guldfisks. Det vil sige, at hvis man – i modsætning til dig – har en ambition om at sælge noget på ens webshop, skal man gøre ens produktbeskrivelser nemme at skimme, så potentielle kunder hurtigt kan danne sig et overblik.

Du har netop ikke et ønske om at forøge formuen i banken yderligere, og derfor gør du klogt i at undgå sådan noget som punkopstillinger. De gør det ganske enkelt alt for nemt for den besøgende at finde ud af, hvad det pågældende produkt kan, og dét kan føre til et salg. Sørg derfor for at undgå bullet points og andet, som kan være med til at gøre din produktbeskrivelse mere overskuelig.

Faktisk kan du med fordel sørge for at indarbejde de væsentligste pointer på snørklet vis i en rigtig moppedreng af en produktbeskrivelse. På den måde er du sikker på, at folk skal bruge mere end 8 sekunder på at finde frem til de vigtige informationer, og dét er der sandsynligvis ikke mange, der gider ulejlige sig med.

Du kan naturligvis også med fordel vælge helt at udelade de væsentligste informationer. Skriv i stedet en produkttekst fyldt med floskler, men undgå at give nogen reelle informationer videre til den besøgende. På den måde efterlades vedkommende med en følelse af at have spildt sin tid godt og grundigt ved at have læst hele din produktbeskrivelse, og dermed får du ikke et salg igennem.

Hvis du gerne vil sælge noget: Gør det nemt for kunden at finde de mest væsentlige informationer – for eksempel ved hjælp af en punktopstilling af specifikationer.

Hvis du ikke vil sælge noget: Undgå alt, hvad der kan være med til at gøre teksten nem at skimme og finde informationer i.

Produktbeskrivelser - eksempel fra Nelly.dk

(Kilde: Nelly.dk)

Her benytter Nelly.dk sig af punktopstillinger, som gør det nemt for kunden at navigere i forskellige informationer. Dét er ikke noget, du bliver fattig af, så undgå at kopiere denne taktik, hvis du gerne vil til bunds på bankkontoen.

Gør din produktbeskrivelse upersonlig

Vi har allerede været inde på, at det kan være en klar fordel at skabe en distance til køberen, hvis du gerne vil undgå at få klejner i kassen. Dette kan du blandt andet gøre ved at sørge for at gøre dine produktbeskrivelser så upersonlige, som du overhovedet kan slippe af sted med.

Du må for eksempel for Guds skyld ikke komme til at røbe over for de potentielle kunder, at du faktisk brænder for dine produkter. Al engagement og entusiasme skal pakkes langt, langt væk.

Hold sproget kedeligt, generisk og monotont, hvis du gerne vil sælge nul og niks. Dét tjener flere formål. For det første får den potentielle kunde ikke lyst til at læse videre. For det andet får du skabt en helt tydelig distance imellem dig selv og kunden og får slået fast med syvtommersøm, at denne e-handelssituation absolut intet har til fælles med at handle i en fysisk butik, hvor man får god, personlig service og bliver hjulpet og vejledt.

Netop for at gøre det så upersonligt som muligt, skal du selvfølgelig heller ikke henvende dig direkte til den besøgende, hvis ikke du vil sælge noget. Brug derfor aldrig ordet ”du” i dine produktbeskrivelser.

Som nævnt, skal du gerne skyde med spredehagl og distancere dig selv fra den potentielle kunde. Brug derfor i stedet ord som ”man” eller ”folk” i dine produktbeskrivelser. På den måde kommer den besøgende ikke ved en fejl til at tro, at du henvender dig specifikt til vedkommende.

Desuden er du sikker på, at den potentielle kunde ikke begynder at forestille sig at bruge eller eje produktet, og det er også en fordel, hvis du gerne vil sørge for, at der ikke kommer et salg ud af besøget.

Et amerikansk studie viser nemlig, at hvis du som forbruger blot forestiller dig, at du ejer et specifikt produkt, er der større sandsynlighed for, at du køber det. Derfor skal du selvfølgelig sikre dig, at besøgende i din webshop ikke kommer til at forestille sig at eje det pågældende produkt, hvis du ikke vil sælge noget. Det kan du blandt andet gøre ved at undgå personlighed i teksten og naturligvis også ved at undgå at sælge ”den gode historie” om dit produkt.

Hvis du gerne vil sælge noget: Skriv personligt, kreativt og med engagement. Tilpas din kommunikation til din specifikke kundegruppe, og sælg den gode historie.

Hvis du ikke vil sælge noget: Gør sproget kedeligt og generisk. Undgå for alt i verden at vise, at du faktisk brænder for dine produkter, og henvend dig for Guds skyld ikke personligt til den besøgende.

Produktbeskrivelser - eksempel fra Fri BikeShop

(Kilde: Fribikeshop.dk)

Efter at have læst denne produktbeskrivelse har jeg både forestillet mig at cykle rundt i byen og i naturen på cyklen. Ligeledes har jeg forestillet mig at handle ind på vej hjem fra arbejde på denne sag. At de samtidig får nævnt en omgang tekniske specifikationer som en del af en lækker, velskrevet tekst, gør kun det hele endnu værre. Hvis ikke Fri BikeShop ønsker at sælge noget, har de i hvert fald fejlet.

Lad for alt i verden være med at opsummere

Hører du den samme påstand mange gange, vil den som regel til sidst blive sandheden for dig. Dét kaldes The Illussion of Truth, og det er ganske veldokumenteret, at dette psykologiske begreb så at sige spiller os et puds en gang imellem.

I forhold til produktbeskrivelser er dette værd at have for øje. Vil du helst ikke sælge noget, er det nemlig en god idé at lade være med at gentage de væsentligste værdier ved dit produkt flere gange. Får du gentaget de værdiskabende hovedegenskaber ved dit produkt, kan du risikere, at den besøgende til sidst kommer til at tro på dig, og dét kan betyde et køb.

Det betyder også, at du for alt i verden ikke må lave en opsummering – hverken i form af en punktopstilling eller et lille, skarpt afsnit, som fremhæver, hvordan produktet skaber værdi for kunden. Hvis du ikke vil sælge noget, bør du generelt sørge for, at kunden er lidt i tvivl om, hvorvidt vedkommende egentlig har brug for dit produkt.

Du må ligeledes gerne skabe forvirring omkring, hvad produktet kan, og hvilken merværdi det kan skabe for kunden. Sådan sælger du nul og niks med dine produktbeskrivelser.

Hvis du gerne vil sælge noget: Nævn det allervæsentligste flere gange – også gerne i underoverskrifter. Opsummer i form af eksempelvis en punktopstilling.

Hvis du ikke vil sælge noget: Nævn aldrig noget mere end én gang. Heller ikke selvom det er det absolut vigtigste, der er at sige om produktet.

Nu er vi ved at være ved vejs ende, men er din sult omkring produktbeskrivelser ikke stillet helt endnu? Du kan hoppe forbi denne side, hvor jeg også har skrevet lidt om emnet, når du er færdig her.

Sådan sælger du ingenting udelukkende ved hjælp af dine produktbeskrivelser

Du har nu fået en række tips til, hvordan du kan sikre dig imod en yderligere formueforøgelse. Det kan du ganske nemt gøre blot ved hjælp af dine produktbeskrivelser, for disse spiller en ufattelig stor rolle i forhold til, hvor mange af dine webshopbesøgende der bliver konverteret til betalende kunder.

Har du enten allerede glemt det første punkt, eller er du simpelthen sprunget direkte til afslutningen på dette blogindlæg? Så får du her en opsummering af, hvordan du kan sælge absolut ingenting med dine produktbeskrivelser:

  • Henvend dig ikke til din specifikke målgruppe, og lad generelt være med at have din kundegruppe for øje.
  • Lad være med at sælge den gode historie og den merværdi, dit produkt skaber. Fokusér i stedet på tekniske specifikationer.
  • Undgå at guide og vejlede de besøgende. E-handelssituationen må for alt i verden ikke komme til at minde om en handelssituation med personlig service i en fysisk butik.
  • Skriv en helt tilfældig mængde tekst uden at overveje, hvor meget ”overtalelse” der skal til for at sælge det pågældende produkt.
  • Undgå alt, hvad der er SEO-relateret. Både søgeord, LSI, title tags og meta descriptions.
  • Brug masser af klichéer og floskler. Sørg for at fylde din produktbeskrivelse med tomme tillægsord, som i høj grad bygger på subjektivitet.
  • Benyt dig ikke at fængende overskrifter, som giver de besøgende lyst til at læse mere.
  • Undgå at remse de væsentligste ting op på overskuelig vis ved for eksempel at punktopstille dem. (Dette er ikke en produktbeskrivelse, der har til formål ikke at sælge, derfor må jeg gerne.)
  • Sørg for at gøre dine produktbeskrivelser så upersonlige som muligt, og hav bestemt ikke tone of voice for øje.
  • Undgå at gentage de væsentligste informationer om produktet, og lad naturligvis være med at opsummere. (Igen: Jeg må gerne, for jeg skal hverken sælge eller ikke sælge.)

Vil du – imod al forventning – gerne sælge mere på din webshop, så du endelig kan købe dig et par øer, få en fed øse plantet i garagen og åbne et børnehjem i dit navn? Så kan du benytte dig af produktbeskrivelsesskabelonen nedenfor. Men pas på – det resulterer sandsynligvis i salg!

Skabelon til produktbeskrivelser

Senior Content Specialist

Sara Hald

Sara er som Senior Content Specialist en erfaren content connoisseur. Hun arbejder primært inden for e-commerce.

Log in with your credentials

Forgot your details?