På opgaven
Et foto af Cilie Fejerskov Frandsen

Creativ Company er en international hobby- og kreavirksomhed med base i Holstebro. Virksomheden så dagens lys i 2000 og blev grundlagt af stifterne Lotte Littau Kjærgaard og Peter Nørgaard. På godt og vel 20 år er der kommet 350 nye kollegaer til, nye brands er blevet en del af Creativ Company-familien, og man er i dag til stede i 12 markeder.

Vores historie med Creativ Company begyndte i slutningen af 2022. Her rakte de ud til os og bad om hjælp til at finde en ny platform til arbejdet med e-mailmarketing, da man var vokset ud af sit eksisterende system Emarsys; en løsning, som både var for dyr, dårlig og kompleks.

Mange ønsker til én platform

Creativ Company stod over for at skulle investere massivt i e-mailmarketing i 2023, men ville være sikre på, at man byggede fundamentet i det rigtige system, så det ikke var nødvendigt senere at skulle skifte og starte forfra. Vores samarbejde tog derfor afsat i en række indledende workshops, hvor vi kortlagde og identificerede krav, ønsker og behov til funktionalitet, brugervenlighed og skaleringsmuligheder.

Man ønskede blandt andet et system, som …

  • skal favne både B2C, B2B og B2G.
  • er nemt at bruge i det daglige ift. kampagnemails.
  • snakker sammen med øvrige kanaler, fx Meta, Google mv.
  • var nemt at integrere med deres Magento 2-løsning.
  • ikke kostede det hvide ud af øjnene.

Med afsæt i ovenstående spiseseddel hoppede vi i arbejdstøjet og påbegyndte en grundig markedsafsøgning. Processen tog afsæt i syv potentielle leverandører, som alle fik lov til at præsentere sin løsning, hvorefter vi i fællesskab med Creativ Company gennemgik fordele og ulemper ved de forskellige muligheder. Efter grundige overvejelser valgte vi at fortsætte dialogen med Klaviyo. Undervejs i processen var vores opgave at holde marketingafdelingen i Creativ Company i hånden ift. forhandling om vilkår, pris og rammebetingelser.

Migration og lancering på under to måneder

Næste skridt er at håndtere alle aspekter af overflytningen fra kundens setup i Emarsys til Klaviyo.

Det gør vi ved at:

  • designe nye e-mailskabeloner
  • opgradere afsenderinfrastrukturen
  • skabe kreative produktfeeds
  • oprette innovative flows
  • fremstille en strategisk plan for IP-opvarmning og deliverability – så kundens mails undgår det forbandede spamfilter.

På under to måneder rykker vi deres eksisterende setup fra Emarsys til Klaviyo i hele 12 markeder uden større fejl eller mangler. En sådan bedrift vil normalt tage mellem fire til seks måneder at realisere, men gennem vores tætte samarbejde med kunden når vi hurtigere i mål.

Texta har udfordret os på vores tilgang til alt fra design til indhold, ligesom de har hjulpet vores udviklere og tekniske fagligheder med at finde løsninger på mange af de udfordringer eller mangler, vi havde i det gamle system. Og så har de formået at gøre det mere gennemsigtigt, hvad vi rent faktisk tjener på vores e-mailmarketing. Et tal, vi glæder os til at vækste sammen med Texta.

Maria Bovbjerg Jensen
Maria Bovbjerg Jensen Digital Campaign Manager

Gennem et kontinuerligt partnerskab med Creativ Company opnår vi en succesfuld etablering af et nyt e-mailsystem for virksomheden på rekordtid. Med fokus på at imødekomme deres behov skaber vi en problemfri overgang fra Emarsys til det nye system. Vi fastholder den gode e-mailmarketingstrategi, som inkluderer automation, sparring på kampagnemails, webshopoptimering og meget mere.

Indsatsen har derfor skabt fundamentet for den kanal, der kan blive deres vigtigste. Og netop kanalen kommer vores partnerskab fortsat til at arbejde med at styrke.

Skal det også give mening for dig?
Kontakt os, så får vi lavet en plan.

Bliv ringet op