IX STUDIOS er navnet bag kvalitetssmykkebrandet med base i København. Bag brandet står Louise Mygind Andersen, som også er designeren bag brandet.

De skiller sig ud ved at skabe et gender-neutral look, udelukkende i genanvendeligt guld og sølv i høj kvalitet. De har derfor skabt deres helt eget udtryk, der passer ind i tidens tendenser til både mænd og kvinder.

Foruden deres flagship store i hjertet af København henvender de sig til deres kunder gennem de klassiske kommunikationskanaler, nemlig på tværs af socials, gennem annoncering, SMS-markedsføring og nyhedsbreve.

Resultat

19% ren omsætning fra e-mail som resultat af kampagnemailstrategien.

Langt større frigivelse af tid ved at udlicitere flere marketingopgaver.

Markant effektivitet af marketingindsatser tidligt i kunderejsen.

Bag om projektet

IX STUDIOS er en forholdsvis ny spiller i den store fashion-branche. Trods deres gennemgående nuancerede take på måden at tænke traditionelle smykker på vil der altid være brug for at være markant til stede hos kunderne i en branche med så mange konkurrenter. Det betyder e-mails, e-mails, e-mails.

I en ung virksomhed, hvor alle yder det maksimale, har ordsproget ”at smede, mens jernet er varmt” en stor betydning. Der er ikke tid til at hvile på laurbærrene, og selvom der ikke er lige så mange hænder som hos de helt store konkurrenter, skal der rykkes tilsvarende – og det er slet ikke her, at ambitionerne er kommet til kort.

Strategien og målet lå klar hos IX STUDIOS, som med deres klare brand blev allemandseje, da de medvirkede i DR1-prorammet Løvens Hule i 2021. TEXTA kom derfor ind i samarbejdet, da de ønskede at stå endnu stærkere på deres e-mailmarketing og løfte den til en afgørende salgskanal.

”Vi ønskede at øge vores klikrate, optimere vores flow med relevante budskaber og vækste på vores e-mailmarketing, som vi ser som en vigtig del af vores vækstrejse og performance.” (Louise Mygind Andersen, CEO & Founder).

Men da højsæsonen ramte, blev de tekniske marktingopgaver absolut ikke mindre, og da en medarbejder stod og skulle på barsel, var der derfor brug for flere hænder til at løfte de opgaver, som de ikke selv kunne stå med internt.

Udfordring

E-mailopsætning forud for samarbejdet var knap så struktureret, da fokus var lagt på deres branding og produktudvikling. Det betød, at der var mange marketingknapper, der stod urørte eller uden den nødvendige justering, som det kræver, når man har med et så bevægeligt og sæsonpræget marked at gøre.

For virkelig at kunne sætte salgskræfterne ind i højsæsonen for alle e-commerce-ejere, nemlig efteråret, var det nødvendigt at eksekvere på alle parametre for at få kunderne købsmodnet og ledt ind i salgstragten. Det kan være en udfordring, når de foruden den massive konkurrence også står med et unisexbrand, der kan være svært at markedsføre i den rigtige retning.

”Udfordringen ved at være unisex er, at ikke alt indhold henvender sig til både mænd og kvinder, og ikke alle styles matcher en breddemålgruppe, derfor kan det være en udfordring på vores salg og sign off, hvis det indhold, vi sender ud for at skabe værdi, ikke skaber værdi for den enkelte.”

Men med så mange marketingelementer, der skulle søsættes, vakte det udfordringer for at komme ordentligt i mål.

Målsætning/end goal:
  • På med fleksibilitetshatten og få eksekveret på alle de områder, der kan øge salget. Det vil sige at finde de korrekte kompetencer hos TEXTA, der kan rykke der, hvor det kræves.
  • Oprydning og struktur i alle e-mailflow.
  • Skabe tiltag, der kan styrke e-mail som salgskanal.
  • Danne et langstrakt overblik, så mest muligt ligger klar og derfor ikke forsinkes af uforudsete udfordringer.

Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Texta, et team med benene på jorden, hvor der er rum og tid til sparring og strategi og et tydeligt ønske, en motivation og begejstring for at hjælpe os på rette vej. Et samarbejde som team frem for en følelse af blot at være en kunde. Det sætter jeg personligt stor pris på.

Louise Mygind Andersen
Louise Mygind Andersen CEO & Founder

Løsningen

For at være sikker på at IX STUDIOS ville opnå det fulde udbytte af deres stærke og gennemarbejdede brand, udvidede vores ansvarsområde sig til ikke kun at være eksekverende, men også rådgivende og teknisk udviklende. Vores specialist var med helt ned i support om de rette tools og var aldrig længere end et kald væk.

På den måde kunne vi bruges som en effektiv forlængelse af deres marketingafdeling, hvor vores kompetencer var til at trække på, når behovet opstod. Det gjorde yderligere, at IX STUDIOS kunne overlade de marketingopgaver, som de ikke selv havde tid eller kompetencer til, til nogen, der havde.

Vi får altid hurtigt svar, rigtig god sparring og fornemmer, vi har et team med på rejsen med lige så meget ild i r … som os selv […] Et samarbejde som team frem for en følelse af blot at være en kunde. Det sætter jeg personligt stor pris på.

Deres fokus kunne nu ligge, hvor det gjorde bedst gavn.

Målgruppen for smykker i deres prisklasse er bred, og derfor måtte flere kanaler i spil for at kunne generere trafikken den rigtige vej. Særligt kodede implementeringer på hjemmesiden, der gjorde det muligt at opsætte mere givende flow som ”Added to cart”, og inkorporeringen af SMS-marketing kom med på opgavelisten.

Begge discipliner var designet til at styrke salget gennem hjemmesiden og matchede den ønskede målgruppe. På den måde kan IX STUDIOS nu imødekomme deres kunder på hele kunderejsen – også inden de selv aktivt søger efter smykker.

Som en vigtig brik fik vi lagt en strategi for kampagnemails, som de ikke før havde taget i brug. De skal nu køre sideløbende med deres e-mail-automations for at kanalisere salget gennem deres flow.

Hvor købsmodningen foregår i deres kampagnemails ved eksempelvis at vise deres nye sortimenter eller kampagner, kan e-mailene i deres automations nu opsamle salget, fordi de henvender sig til en kunde, der er blevet kommunikeret til helt tidligt i købsrejsen.

Overordnet har samarbejdet være utrolig bredt, men det er et eksempel på, hvordan man også kan få et fuldt udbytte af samarbejdet med et bureau, hvor timerne kan fokuseres der, hvor de gavner i det øjeblik, de er til rådighed.

Ekstern marketingafdeling kan give mening. Skal vi snakke om en løsning der giver mening for dig?

Bliv ringet op