Hej med dig

Et nyt år står for døren. Kan man stadig nå at spå om trends og tendenser i februar? Det vil vi prøve på. I hvert fald ift. de ting, der rører sig mht. e-mailmarketing.

Det gør vi i den her mail. Men vi gør det faktisk også live på LinkedIn d. 14. februar kl. 10.00, hvor jeg har inviteret min kollega Christian til en times spåkoneri om e-mailmarketing i det nye år.

Vi kommer til at tale om: 

  • automations: automatiserede kampagnemails, segmentbaserede flow og custom triggers
  • kampagnemails: frekvens, segmenterede kampagner og template-variation
  • leadgenerering: ændringer i budget, nye platforme og alternative indsamlingsstrategier
  • segmentering: muligheder ift. kampagner og automations
  • teknik: deliverability, properties og webhooks.

Ja, jeg ved godt, vi har lovet at holde reklamer for indhold, der ligger uden for #RespektForDinIndbakke, væk, men her får du både en invitation OG lidt ekstra værdi oven i hatten. Det håber jeg, er okay.

Hvis du vil se med live på selveste valentinsdag, kan du tilmelde dig eventet via følgende link:

https://www.linkedin.com/video/event/urn:li:ugcPost:7028685515658813440/?showInviteConnections=true

Og smid endelig et spørgsmål retur som svar til den her mail, hvis du har noget, du bokser med i din hverdag.

Nå, det var reklame nok for den her gang. Nu til selve kødet på e-mailen.

10 forudsigelser for e-mailmarketing i e-commerce, jeg tror, du skal skrive dig bag øret: 

  1. Kampen om at være det foretrukne e-mailmarketingsystem (EMS) herhjemme spidser endnu mere til. Mens Mailchimp falder mere end aktier på en dårlig dag, er der masser af nye udfordrere. De fleste kender efterhånden Klaviyo, men vi ser, at flere nye spillere byder sig til. Man kan i flæng nævne Drip og Customer.io.
  2. Flere kommer til at investere flere penge og mere tid i e-mailmarketing. Det er en bevægelse, vi kan se allerede nu, hvor en større del af budgettet flyttes fra paid til owned media.
  3. Leadgenerering fra andre kilder end de traditionelle (Web og Meta) kommer højere op på dagsordenen. Tænk Pinterest, TikTok, LinkedIn mv.
  4. Webshops kommer til at køre med e-mailmarketing til B2B for at bygge flere omsætningskilder.
  5. Endnu flere end nogensinde før begynder at kigge nærmere på en CDP-løsning, fx Custimy eller Segment, for at supplere den data, der ligger i dit EMS.
  6. Flere får øjnene op for den måde, e-mails kan bruges på til at optimere AOV og rentabilitet, fx til at undgå returvarer, til at sikre, at folk afhenter deres pakker mv.
  7. Vi ser allerede nu, at nogle er begyndt at eksperimentere med ChatGPT i deres e-mailmarketing.
  8. Hvis du ikke allerede gør det nu, bør du måske begynde at kigge på løsninger som ProfitMetrics eller Reaktion.com for at kunne tracke og evaluere på dine mailindsatser.
  9. Produktfeeds er et af de steder, vi kan se, at mange har rettet deres fokus mod i 2023 med løsninger som fx Clerk eller Relewise, men også EMS’erne (fx Klaviyo) har opgraderet deres egne løsninger markant.
  10. Med den trend, vi har set de sidste par år ift. mængden af e-mails, som webshops generelt sender, går det kun en vej. Og det er op.

Det bliver et travlt, men godt, år. Hvis du vil høre alle de andre forventninger, vi har til e-mailmarketing for både B2C og B2B, synes jeg, at du skal tilmelde dig vores LinkedIn Live.

Husk også at smide et spørgsmål i min retning, hvis du har noget, vi skal vende, mens vi er live. Det gør du bare som et svar til mailen her.

Vi “ses”.

Udgivet
Bliv ringet op