Automation

Automation, flows og journeys – kært barn har mange navne. Formålet er det samme – nemlig at sende de rigtige mails til de rigtige mennesker på de rigtige tidspunkter. Det er ikke kun nøglen til kæmpestore tidsbesparelser, men også en forudsætning for at arbejde databaseret med e-mail-marketing.

Er du i gang med at opbygge et mail-setup fra bunden, eller ønsker du hjælp til at bygge videre på dine grundlæggende automations for at vækste dit salg, forbedre kundeloyaliteten eller noget helt tredje? Måske ønsker du indsigt i, hvilke muligheder du har for at automatisere hele eller dele af din mailbaserede marketing?

Vi vil gerne hjælpe dig. Vores automations skaber omsætning – helt uden at vores kunder skal røre en finger.

Skal vi også hjælpe dig?

Peter Kragh Lauritsen

Peter Kragh Lauritsen

CCO & Partner

Har du styr på dine automations? Det koster at svare andet end ”ja”

Sidder du i en gennemsnitlig webshop eller virksomhed, ved du (forhåbentligt), at e-mail-marketing er vigtigt. Men for rigtig mange stopper arbejdet med automations ved et simpelt velkomstflow, en tabt kurv-reminder eller en fødselsdagsmail.

Det er der kun én gruppe af mennesker, som takker dig for. Dine konkurrenter. Du taber nemlig højst sandsynligt salg på gulvet ved ikke at være til stede eller proaktiv i alle steder på kundens købsrejse og -cyklus – lige fra indledende interesse til opsalg.

Automations dækker alle dele af kunderejsen og sørger for, at du er fællesnævneren og touchpoint. Og så foregår det hele automatisk med afsæt i data. Hvis du ikke svarede ”ja” til overskriften, vil vi gerne vise dig, hvad du kan gøre, og hvordan vi arbejder med e-mail-marketing-automation.

Automation Autobahn: Mere end bare et velkomstflow

Arbejder du i dag udelukkende med automations i form af fx et standardiseret velkomstflow eller lign., har vi rigtig gode nyheder. I så fald er der nemlig kun en motorvej mellem dig og markant vækst i dit mailbaserede salg. En slags ”Automation Autobahn.” Og jo større dine maillister er, jo hurtigere kan vi køre og implementere automations såsom:

  1. Browse abandonment-flow
  2. Loyalitetsflow
  3. Post sign-up-kvalificering af dine permissions
  4. Cross-permissions til fx webpush eller SMS.

Det bedste af det hele? Når de enkelte automations først er sat op, er der ”kun” vedligeholdelse og optimering tilbage. Ellers passer de sig selv og bidrager fra dag ét til forretningen. Skal du vende hver en krone eller dokumentere businesscasen, er automations en marketingmæssig no-brainer.

Få vores automation-framework – baseret på +100 cases

Klap lige hesten, inden du hopper ind i flowbuilderen i dit e-mail-marketing-system. At opsætte automations er én ting. Noget helt andet er at have styr på rammerne, der er grundlaget for succes. Hvilken data kommer ind, hvordan bruger vi den, og hvordan måler vi på performance, så vi kan optimere, rette til og bygge på?

Vores arbejde med automations bygger på et gennemtestet framework baseret på +100 cases/1 millioner datapunkter og består af:

  • Indsamling
  • Segmentering
  • Triggers
  • Kvalificering
  • Indhold
  • Rapportering og evaluering
  • Løbende optimering.

Klar til at vækste med automations?

Automations er et kraftfuldt værktøj, men det kan også ødelægge mere, end det gavner, hvis du bruger det forkert, for meget eller for lidt. Det har marketingverdenen talrige eksempler på. Vil du gerne arbejde med automatisering af dit e-mail-marketing-setup, kan vi hjælpe dig i det omfang, du har brug for.

På sidelinjen, i motorrummet eller i cockpittet. Vores in-house-team af marketers inkluderer både copywriters, grafiske designere, udviklere og oversættere, og vi hjælper hver eneste dag store og små virksomheder med e-mail-marketing-setups ude og hjemme.

Vi har efterhånden hjulpet en lang række B2C og B2B virksomheder med at automatisere deres processer og dermed gøre marketing-indsatsen mere effektiv.

Vi kan hjælpe dig i lige det e-mail system, du sidder med, hvad enten det er Klaviyo, Active Campaign eller noget helt tredje.

Tag kontakt til os nedenfor, hvis du skal i gang med automatisering for alvor.

Ikke bare endnu et nyhedsbrev …

To gange om måneden serverer vi tips, guides eller nyheder, som du kan omsætte til praksis i dit arbejde eller din forretning. Kvit og frit.