Mail #6 (B2C) | Endnu en mail med Black Friday/Week/Month
Hej igen
Så er der flaskepost fra T(EXTA) igen 👋🏼
I dag får du en håndfuld tips til en ret så vigtig begivenhed, der er lige rundt om hjørnet.
You guessed it – Black Friday/Week/Month (BF/BW/BM).
En dag, som bør have et stort kryds i din marketingkalender. Her skal der hentes omsætning, en masse nye kunder og permissions.
Medmindre du selvfølgelig ikke er så meget til forbrugsfesten og ræset mod nul profit 😅
Hvis det er tilfældet, er der desværre ikke ret mange gode råd i posten i dag. Can’t win everytime!
Til dig, der skal give den fuld gas, har vi samlet nogle ting, som du med fordel kan prøve af op til, under og efter det store event. Måske er der noget, som du ikke har tænkt over, eller en ting, som du bare SKAL have med i din plan for at overtage verdensherredømmet, når vi rammer d. 25. november.
Før Black Friday
- Kom i gang så tidligt som muligt med at indsamle permissions via Lead Ads, onsite leadgenerering, influencersamarbejde, affiliate-marketing mv. Det vil du takke os for senere.
- Begynd en uge eller to før BF/BW med at indsamle særskilte permissions til din BF/BW-liste, hvor man opter in til en anden form for kommunikation og hyppighed.
- Opret en BF/BW-underside med information om, hvordan BF/BW forløber hos dig, og hvor man kan finde de mest nødvendige oplysninger. Her er der både potentiale for at arbejde med Search, men også for at køre remarketing mod besøgende på den pågældende URL.
- Forbered BF/BW-udgaver af al din normale kommunikation – kampagnemails, flows, kreativer, forms, ad copy mv.
- Overvej at oprette et Facebook-event, livestream-event eller en anden form for eventmarketing, som du kan bruge til at skaffe tilmeldinger og skabe buzz omkring lige netop BF/BW hos dig.
Under Black Friday
- Hold nøje øje med dine unsubscribe og spam complaint-rates, når vi snakker e-mailmarketing. Det er to vigtige nøgletal, som ikke må stikke af uden din opmærksomhed.
- Opret segmenter med recent buyers, og send dem ekstragode tilbud via målrettede kampagner. Har de først købt én gang, er det nemmere at få dem tilbage til kassen.
- Bliver produkterne udsolgt eller begrænset i størrelse, SKAL de have mulighed for at signe up til et back in stock-flow. Det er så ærgerligt at acceptere lavere dækning, hvis du så går glip af salg på grund af udgåede produkter eller størrelser.
- Sørg for hele tiden at have noget nyt, der gør, at folk skal besøge dit website – fx timetilbud, skattejagt på din webshop eller noget tredje. Jo flere gange du kan få folk tilbage, desto bedre.
- Brug gift with purchase eller tillægsprodukter til at hæve AOV – de kan være et godt supplement til tårnhøje rabatter.
Efter Black Friday
- Hav et post-BF/BW-flow klar til at få de sidste kroner ud af dem, der købte i løbet af BF/BW, eller permissions likely to buy, så du løber med de kunder, som ikke fik det hele med.
- Opsæt et bestseller-flow til alle dem, der ikke købte, og som stadig mangler julegaverne under træet, med de produkter, som blev handlet mest under BF/BW.
- Kør remarketing og Custom Audiences på Facebook/Instagram mod de permissions likely to buy og kunder i løbet af BF/BW.
- Overvej at forlænge BF/BW en dag eller to efter Cyber Monday – vi har set enkelte cases, hvor det faktisk har virket rigtig fint, hvis målgruppen er meget prisfokuseret. Du kan også vælge at tyvstarte julesalget eller afholde en form for clearout-udsalg.
- Gem segmenter og kontaktdata til næste år på købstidspunkter, budskaber, købsmønstre mv. Så er du godt klædt på til næste runde i 2023.
Puha, der er meget, som du skal nå. Vi må hellere lade dig komme videre i teksten. Rigtig god arbejdslyst 😮💨