Mail #52 (B2B): Rekrutteringskampagner = billig eksponering.
Hej med dig
Leder du efter nye kolleger, og har I travlt? På den gode måde? Fedt for jer. Men måske også en oplagt mulighed for at køre et særskilt rekrutteringsspor i din betalte annoncering på LinkedIn, Meta og Google.
Ja, altså annoncer, der har til formål at vække nysgerrighed hos potentielle kandidater og få dem til at søge dine ledige stillinger. Det er der selvfølgelig en stor åbenlys grund til at gøre: At du forhåbentligt får flere ansøgere til de funktioner, som du gerne vil have besat.
Men det er faktisk ikke den eneste årsag til, at det er værd at overveje. Rekrutteringskampagner er nemlig, hvis du vinkler dem rigtigt, en oplagt mulighed for også samtidig at forstærke dit brand og bygge en relation til dine modtagere:
- Et behov for rekruttering indikerer vækst. Vækst indikerer en eller anden form for succes, og vi mennesker vil gerne spejle os i succes.
- Rekrutteringskampagner er en anden form for støj end den traditionelle “køb noget af os”- eller “giv os din permission”-kommunikation. En måde, dine potentielle kunder bliver mindet om på, at du eksisterer, uden at du forsøger at sælge dem noget.
- Mennesker er i fokus. Og vi handler som bekendt med mennesker. Dét er aldrig en dum ting at få sit brand associeret med.
Vi har, i forbindelse med at vi søgte fem nye kollegaer til vores Aarhus- og Holstebro-kontor, kastet en del penge efter annoncer for at finde de rette. Det har både være billigt i form af eksponeringer, men også givet en del aktivitet omkring vores brand (nye følgere, tags på annoncer, henvendelser på mail mv.), som også har en værdi.
Måske ikke på den korte bane i form af kunder her og nu. Det er klart, at det er på den lange bane, at værdien skal hentes, hvor vi håber, at alle dem, der ikke bliver ansat hos os, ender i jobs, hvor de måske rækker ud til os for at købe noget.
På den korte bane har vi dog også oplevet, at potentielle kunder rækker ud med anbefalinger til kandidater. Noget, som med lidt snilde kan udvikle sig til en mere kommerciel dialog.
Og så gør det ikke noget, at annoncepriserne på den type budskaber er rigtig attraktive.
LinkedIn:
Meta:
Som du kan se, er LinkedIn markant dyrere, men stadig langt under vores smertegrænse for CPM. Alt under 150 kr. er som regel godt i vores branche.
Så hvis du alligevel skal ud for at finde nye hoveder til din organisation, er der virkelig god grund til at sætte lidt af dit annoncebudget af til foretagendet.