Hej med dig

For et par uger siden sendte vi en mail ud til vores webshop-liste med nogle af de vigtigste overskrifter ift. tracking og teknik for det nye år. Der er ingen tvivl om, at det (også i år) er nødvendigt at sætte ressourcer af til at følge med og tilpasse sig det omskiftelige digitale marketinglandskab.

Og det er på ingen måde kun relevant at vide, hvis du arbejder i en webshop.

Det er i allerhøjeste grad også noget, du skal være opmærksom på, når du arbejder i B2B. Derfor har vi i denne uge lavet en tjekliste til dig, du kan skrive dig bag øret og få prioriteret henover året.

Hvor mange flueben kan du sætte?

En god tommelfingerregel er, at du som minimum skal bruge 5.000 kr. om måneden på betalt annoncering på hver af platformene nedenfor, før det giver mening at bruge tid og penge på at sikre et korrekt tracking-setup.

Men det kan også være værd at prioritere, selvom dit budget ikke er helt så stort, hvis du på et tidspunkt kommer derop og snuser til det.

Tip en tracking-13’er:

Held og lykke med at sætte så mange krydser som muligt:

1. Google Consent Mode V2 (og den haster ret meget)

2. Meta Pixel

3. LinkedIn Insight Tag

4. Server-side-tracking

5. LinkedIn Conversions API

6. LinkedIn Offline Conversions

7. Meta Conversions API

8. Google Enhanced Conversions

9. Call-tracking (fx Trailhub)

10. Visitor Tracking

11. Consent Management Platform (CMP)

12. View og Engagement-tracking (fx Better Proposals)

13. Alternativ til Google Analytics (fx Dreamdata, HockeyStack mv.)

Har du alle 13? Wauw. Flot. Så svar på mailen. Vi kan helt sikkert finde en fidusbamse eller noget andet godt til dig.

Vi ses i din indbakke i næste uge.

Udgivet
Bliv ringet op