Ny identitet til en hæderlig, gammel vinduesproducent
Udfordringen:
STM Vinduer er et high-end produkt med en ansvarlig tilgang til materialer i en kvalitet, ingen andre danske vinduesproducenter kan matche. Udfordringen var bare, at danskerne ikke vidste det, for den fortælling var aldrig blevet fortalt og afspejlede sig heller ikke i vinduesproducentens visuelle identitet.
Vores opgave bestod i at synliggøre STM Vinduers værdier over for kunder såvel som vinduesbranchen og samarbejdspartnere gennem en ny brandidentitet.
Løsningen:
Med udgangspunkt i STM Vinduers stærke værdier, stolte fortælling og kvalitetsmæssige førerposition skabte vi en brandidentitet, der satte dem på kortet som en attraktiv samarbejdspartner.
Kernen er kvalitet
Det betyder noget for os alle, når vi mærker efter. Når vi kommer hjem, og lyset strømmer os i møde. Når vi lukker fuglenes morgenkvidder ind, dampen fra børnenes aftenbad ud. Når vi åbner og lukker igen og igen uden at tænke over det. Det er kvalitet.
Når vi mærker efter, mærker vi det. Fornemmelsen i fingrene og duften af nyhøvlet træ. En stolt historie i hver en åre. Historien om godt dansk håndværk.
På en lille ø med stor slagkraft er vi tæt på naturen, tæt på materialerne og aldrig langt fra hinanden. Her er produktionen ærlig og passionen for kvalitet det, vi er gjort af. Her holder vi det enkelt, så vi kan holde fokus på det, der er vigtigt.
Vores nye identitet er meget mere end et visuelt løft. Det er et organisatorisk boost og en ekstern anerkendelse, der har givet en helt ny følelse af stolthed i virksomheden.
Lars Christensen Salgs- og markedschef