Mail #88 (B2B) 10 tiltag (igen-igen), der (muligvis) giver leads her og nu (del 4)
Hej med dig
Foråret er fyldt med dejlige helligdage, og det skal vi jo ikke klage over. Men efter nogle dage fri kan du måske føle dig en smule bagud. Så er du én af dem, der er haltet lidt bagefter, når det kommer til opsamling af nye leads? Ja, så har vi igen-igen-igen-igen skrabet 10 knaldgode tips sammen til, hvordan du indhenter lidt af det tabte. Endda på en nem og hurtig måde – og dét kan vi jo godt lide.
For arbejdet med leads behøver ikke at være en tung økonomisk post. Eller en post, der koster dig uendeligt mange timer for den sags skyld. I hvert fald ikke, hvis du kender de rigtige smuthuller (og dem kender du lige om 3, 2, 1 …)
10 af de (helt) go´e (og kreative)
Lad os hoppe direkte ud i det. Shall we?
#1 Gi’ din formular et facelift
Dine pop-up-slides og slide-ins kan virkelig gøre en stor forskel. Nusser du lidt med dine CTA’er (call to actions), antallet af input-felter og beskrivelsen af, hvad du faktisk tilbyder, kan det betyde op til 10 % bedre performance. Husk også at overveje, om det er for svært at skrive sig op.
#2 Et “hul” i lovgivningen
Vi har talt om markedsføringslovens §10, stk. 2 før. Loven siger, at du ikke må sende mails med henblik på direkte markedsføring uden samtykke … Medmindre du implementerer en lille bemærkning, når dine kunder køber noget hos dig. For så må du faktisk gerne sende mails til kunder, der allerede har handlet hos dig – uden at de giver samtykke først. Det kan du læse meget mere om, hvis du tænker tilbage på afsnit #61. (indsæt link: https://texta.dk/email/b2b-mail-61/)
#3 Endnu et “hul” i lovgivningen
Og nu, hvor vi alligevel taler om lovgivning, kan markedsføringslovens §10, stk. 1 også bruges. Udgangspunktet i dansk markedsføringsret er, at man skal have samtykke til at sende markedsføring. Men hvad så, hvis du ikke sender markedsføring? Sender du mails uden samtykke, som handler om “andre ting” (fx spørgeskemaer og brugerundersøgelser), er det helt lovligt. Men pas på: Er der bare en my af branding eller salg til stede, falder hammeren. Men hvorfor så gøre det? Jo, for hvis du kan få din læser til at klikke ind på en URL, kan du køre remarketing og anden marketing, som måske kan ende ud i leads. Smart.
#4 Document Ads kan også noget
Du kan også bruge Document Ads på LinkedIn. Kør dem gated, hvis du vil have leads, eller ungated, hvis du hellere vil køre remarketing eller custom audience-annoncering mod folk, der har set eller interageret med dokumentet.
#5 Send mere slik ( … eller bare mails)
Mange B2B-virksomheder er bange for at “spamme” kunderne med for mange e-mails. Men udnytter du ikke dine leads, hvad er de så værd? Vær derfor ikke bange for at sende mails med tilbud, eller som lægger op til dialog. Det er virkelig noget, som kan batte i sidste ende.
#6 Lok med leg
Gamification er fedt. Mest fordi det faktisk virker. Men det kræver, at du tør lege med andet end det klassiske lykkehjul. Vores egne erfaringer fortæller os, at din gamification skal være anderledes, skille sig ud og udløse præmier, som faktisk siger noget om dét, du tilbyder. Vi har oplevet på egen krop med Textinder (indsæt link: https://texta.dk/textinder/), hvordan gamification kan give et trecifret antal leads. Leads, som vi kunne gribe og tage en dialog med. Supereffektivt.
#7 Gå efter konkurrenterne
Den her er lidt lakrids … Eller det vil sige: Du skal overveje, om metoden passer til dit brand og moralske kompas. For en mulighed er også at køre Google Ads på dine konkurrenter. Så længe der ikke er forvekslingsrisiko*, er juraen på din side. Det er godt nok lidt dyrere kliks, men det kan faktisk godt være en god businesscase for dig.
*Forvekslingsrisiko opstår, hvis en potentiel kunde der klikker på din annonce, tror, at du er en anden udbyder.
#8 Brug sammenligningssider
Det kan være godt givet ud at investere lidt i sammenligningssider som fx G2 eller Capterra for software. Her er der masser af potentielle kunder, og derfor er de typisk også lidt dyrere leads. Men hvis du tør at kaste lidt mønter efter det, kan du alligevel hente en del i bottom funnel.
#9 Hop på X
Du kan også prøve medier som X eller Reddit. Her er der formentlig ikke så mange af dine konkurrenter, som befinder sig – men det betyder jo også, at konkurrencen er lille.
#10 Eller hop på Meta
Mange B2B-virksomheder undgår at annoncere på Meta, og det er i virkeligheden ikke et særlig smart træk, hvis du gerne vil opsamle leads hurtigt og billigt. For det er lige præcis dét, Facebook kan. Og så er det tilmed nemt at komme i gang. Facebook har endda lanceret flere funktioner, som især er gode til B2B, fx “Conditional Logic”, som giver en mere præcis segmentering, så det kun er relevante permissions, du rækker ud til.
“Åh nej. Er jeg virkelig gået glip af tre tidligere mails, som indeholder endnu flere geniale tips?” Ja, det er du – men bare rolig. Vi har selvfølgelig samlet det hele, så du kan læse eller genlæse vores tips og tricks:
God fornøjelse.