Hej med dig

Er du ny her? Så har du måske ikke set de forrige afsnit i vores serie med det mundrette navn “Lead lige her og nu, tak”. Vi ved nemlig godt, hvor det er at arbejde i marketing i en helt almindelig B2B-virksomhed:

“Åh, der er da ikke rigtig kommet nogen leads på det sidste?”

“Jeg synes godt nok, at de leads, vi har fået på det sidste, er kolde”

“Kan I ikke lige sørge for, at der kommer nogle leads, vi kan rykke i?”

Kan du mærke det? Det gør helt ondt bare at skrive det. Sorry. Men heldigvis for dig har vi tidligere begået fire afsnit, som måske kan hjælpe dig med at få lidt arbejdsro fra sælgerne og deres evindelige plagen.

Dem kan du finde lige her:

Afsnit #31 (del 1)

Afsnit #32 (del 2)

Afsnit #33 (del 3)

Afsnit #88 (del 4)

Og nu kommer del 5 altså; den længeventede udgave. Vi har selvfølgelig samlet lidt til bunke, så du kan kaste dig over lidt forskellige ting og sager.

Måske kan du prøve … ?

Der er jo nok at vælge i mellem i de forrige afsnit. Men nu runder vi faktisk 50 tips og tricks i alt. Så nu burde der være noget, der giver mening at prøve af, og som du måske ikke allerede har sat flueben ud for:

#1 Trafik-annoncering: Arbejd med trafik-annoncering (læs måske forrige afsnit?) til dine high intent-sider; “Pris”, “Kontakt” eller lign. Tesen er, at det kun er relativt interesserede besøgende, som klikker sig ind og besøger den type indhold. Dem kan du så køre remarketing og Lead Ads i mod.

#2 Thought Leader Ads: Bed Sælger Kurt om at lave et opslag på vedkommendes LinkedIn-profil med en tydelig kommerciel CTA. Og boost det så i form af Thought Leader Ads ud til relevante målgrupper og personer. Det ser vi faktisk helt ok resultater med. Og endda ret billigt.

#3 Mere Thought Leader Ads: Det er dog ikke kun Sælger Kurt, du skal give et pænt skub i ryggen. Har du/I en kunde, som er glad for det, I har leveret? Så få vedkommende til at dele det på LinkedIn, og smid lidt annoncekroner efter opslaget som Thought Leader Ads. Det er bedre, at andre siger, I er gode, end at I selv gør det.

#4 Endnu mere Thought Leader Ads: Sidst, men ikke mindst: Måske er der en brancheperson eller -faglighed i jeres niche, der også udtaler sig på LinkedIn, og som dine potentielle kunder lytter til? Hvad med at få en anbefaling af vedkommende og, igen, smide lidt annoncekroner i ryggen på ham/hende?

#5 Leadpartnerskaber: Det er noget, vi har stor erfaring i webshop-cases; at to brands går sammen om at generere leads. I B2B … not so much. Men det burde man og du. Find nogle, som sælger til de samme personer og virksomheder, som du gør, men som ikke er en konkurrent. Og lån deres netværk og talerør.

#6 Stakeholder-partnerskab: En fætter til den forrige anbefaling. Men her er formålet at gå sammen med en brancheforening eller lign. “neutrale” tredjepart i din branche og få lov til at bruge deres megafon.

#7 LinkedIn Premium: Har du set, at det er blevet muligt at købe LinkedIn Premium til sin virksomhedsside? Det gør, at du kan se, hvem der har besøgt din virksomhedsside. Måske er der et lead eller to her, du kan sende videre?

#8 Winback: Utroligt, at vi skulle helt frem til nummer 48, før rampelyset bliver vendt mod alle dem, der sagde nej, “ikke lige nu” eller af en eller anden grund bare stoppede med at købe. Måske skulle de have noget kærlighed?

#9 Gifting: Et kneb, som ikke bliver brugt ret meget herhjemme, men som vi har set, der faktisk virker ret godt, hvis man gør det rigtigt; nemlig at give (relevante, faglige) gaver som en indgangsvinkel til en snak. Det kan være konferencebilletter, fagmateriale eller andet

#10 Light Product: Har du muligheden for at tilbyde en light-udgave af dit primære produkt som en indgangsvinkel til et møde/det, du egentlig vil sælge? Så er det måske værd at prøve af i en bredere kontekst.

 

Puha. Nu var det vist også nok lead-tiltag for denne gang. Medmindre at du gerne vil have endnu flere? Så hører vi gerne fra dig. Ellers går der nok lige et par uger, inden vi dykker ned i den gren af B2B-marketing igen.

Vi ses i din indbakke næste uge.

Med venlig hilsen
Team Texta

Udgivet
Bliv ringet op