Mail #123 (B2B): SMS-verifikation på Meta
Hej med dig
Nu er vi 1/12-del igennem året. Prøveperioden er forbi. Nu skal der knokles, og den skal have fuld gas. Og hvilken bedre måde at lægge fra land med en ny funktion på Meta, som med ét gør dit arbejde med leadgenerering en smule nemmere og kvalificeret. Det dykker vi ned i om lidt.
Men først: Tillykke til sidste måneds vindere af to LinkedIn Premium-årslicenser. De heldige modtagere blev Finn og Sarah. En ny måned betyder også en ny præmie, og den er ret fed, hvis vi selv skal sige det. Du kan nemlig vinde en plads i en af vores netværksgrupper i Aarhus, Holstebro, Odense eller Aalborg.
Der er to pladser up for grabs, og hvert medlemskab har en værdi af 9.000 kr. om året. Du kan læse mere om, hvad du kan vinde, her ved at klikke her.
Højere kvalitet og sund friktion
Det er egentlig en relativ simpel funktion, Meta ruller ud lige om snart. Nemlig SMS-verifikation af det telefonnummer, dine leads oplyser, når de udfylder din lead-formular. Måske har du oplevet/døjet med …
- Åbenlyst falske telefonnumre (88 88 88 88 eller 12 34 56 78)
- Private telefonnumre, hvor det kan være svært at fange vedkommende
- Leads, som tydeligvis ikke er relevante, men som alligevel kommer ind i nettet, fordi at telefonnummeret auto-udfyldt
Alt sammen noget, der ikke ligefrem giver store smil og klapsalver fra dine kollegaer i Salg, som skal bruge tid på at jagte irrelevante kontakter. Men nu implementerer Meta ifølge Bram Van der Hallen snart en funktion, som i hvert fald kan hjælpe med at komme den type hovedpiner til livs:

Jeps. Simpelt. Men formentlig også effektivt, at du nu kan bede leads om at bekræfte ægtheden af deres telefonnummer. Det bør, alt andet lige, hæve kvaliteten af de leads, du ender med at indsamle.
Det betyder ikke, at du aldrig nogensinde vil få et irrelevant leads via dine Lead Ads. Selvfølgelig vil du det. Og ja, CPA’en vil formentlig også stige, når/hvis du slår funktionen til. Men hvis kvaliteten bliver tilsvarende (eller endnu) højere, er det et rigtig fint trade-off, hvis du spørger os.
Vores CMO, Peter Kragh Lauritsen, har skrevet mere om, hvorfor det her kan blive en ret stor game-changer for B2B-virksomheder, som bruger Meta (hvilket burde være alle) til leadgenerering. Det kan du læse via følgende link. Her er der også en henvisning til mere information om tidshorisont, lavpraktik mv.
Nu er der endnu en rigtig god grund til at arbejde med Meta i B2B. Og der var endda rigeligt i forvejen. God arbejdslyst.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta