Mail #128 (B2B): Død over dødkedeligt B2B-indhold
Hej med dig
“Vi vil gerne have, at det er professionelt, men med et glimt i øjet“. Hvis vi havde en krone, for hver gang vi har hørt den sætning fra en B2B-virksomhed, ja, så havde vi ret mange penge. Skal vi lige oversætte det til dansk, så du har en idé om, hvad det rent faktisk betyder?
“Vi vil gerne have r*vkedeligt indhold, så vores kunder ikke kan se forskel på os og vores konkurrenter. Vi vil gerne sige en masse uden egentlig at sige noget som helst, og så skal det, vi siger, også være så kønsløst, at det ikke flytter en dyt ude hos vores kunder. På godt eller ondt“.
Lidt hårdt. Men sandt. Men i dag skal vi kigge på nogle B2B-brands, som gør tingene lidt anderledes og derfor har sat sig fast i vores hukommelse. På en god måde og som noget, man bliver husket for. Måske kan du finde inspiration ift. det indhold, du lægger for dagen?
Fugle, paraplyer og B2B-software
Det er svært at komme udenom, at nogle af dem, der er dygtige til at lave indhold i B2B, er software/SAAS. Desværre. Det er også ofte dem, der forstår vigtigheden af marketing, og som er bygget op om at skalere hurtigt og skille sig ud i tætpakkede markeder.
Vi har dog også taget to “rigtige” virksomheder med, som sælger produkter. Bare rolig. Så er der også lidt til dig, der ikke sælger noget super sexet. Lad os kigge på dem.
#1 Flatpay
De er virkelig dygtige ovre hos Flatpay. Både til performance marketing, men også til content. En af de ting, vi synes, de gør rigtig, rigtig godt er deres store variation i content og budskaber. De kører både kreativer og ad copy, som virker meget håndholdt, men også budskaber, som er mere polerede og clean.
#2 Birdie
Birdie sælger ikke fugle på taget, men til kontoret. Og det gør de via et hav af kreative kampagner og koncepter, godt hjulpet på vej af deres sjove og anderledes produkt. De er gode til at bruge produktets egenskaber og karakteristika til at formidle vigtige budskaber.
#3 Reaktion.com
Endnu et software-brand. Sorry. Men Reaktion gør det også hammergodt med mere traditionelle B2B-formater som cases, testimonials mv. Hvis du ikke kan være lige så sjov og skør som nogle af de andre, vi har taget med i dag, så kan Reaktion være en god kilde til inspiration til de gamle travere i nye klæder.
#4 Dripdrop
Dripdrop sælger paraplyer til hoteller, konferencecentre eller lign., som så kan leje dem ud til kunder/gæster. Og de har virkelig været gode til at lege med deres produkt og få det til at være motoren i deres kommunikation og marketing. Alt fra creatives til copy er on point, hvis du spørger os.
#5 Dreamdata
Ja, vi er lidt trætte af at have dem med; den nemme anbefaling. Men det er bare som om, at alt, Dreamdata rører ved ift. marketing, virker. Og deres content er også pivgodt. Så selvfølgelig skulle de med. Der er en grund til, at de har fået så godt fat i så mange B2B-virksomheder. De er virkelig en god kilde til inspiration.
Så … ? Kan vi blive enige om, at B2B-indhold ikke behøver at være mega-kedeligt? Ja, det er selvfølgelig lidt sværere at få bøsninger og møtrikker til at være spændende. Men ikke umuligt. Slet ikke.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta