Mail #144 (B2B): Mere H2H, tak.
Hej med dig
Så for dælan. Så det blev til tid. Tid til Faust Dyrbyes 5 minutes of sommervikar-fame. Nu vover jeg – Natasja Gamborg Rasmussen – at byde ind med lidt (hygge) B2B-læsestof. Midt i din juli måned. Men ak, hvo intet vover, intet vinder.
Nå. Speed-intro om Faust Dyrbye: I vores lille biks sidder jeg som kommunikation- og marketingansvarlig. På daglig basis nørder vi med personlige møder (messer, events, m.m.) og designer rum. Rum hvor mennesker ikke bare mødes, men får værdi og data med hjem gennem skræddersyet træning. Den del står Jakob Dyrbye for – som er el jefe i biksen.
Personlige oplevelser i en AI-æra
Det er faktisk lige præcis dét, kære med dig (og ja, det var helt med vilje, at dit navn ikke står dér), som nyhedsbrevet i dag skal handle om: Hvordan vi skaber meningsfulde møder – og hvordan du kan gøre det samme.
Måske du har hørt om AI? Okay, okay. Selvfølgelig har du det. Men har du også hørt om kusinen og fætteren – EQ og RI? Altså ’Emotionel Intelligence’ og ’Relationel Intelligence – evnen til bevidst [og strategisk] at connecte, collaborate og care for og med andre.
Hvis du spørger os i Faust Dyrbye, er de to begreber nok vigtigere end nogensinde før. Hvorfor? Fordi, vi handler med personer, vi kan li’ og har tillid til. Som en gennembøffet kliché, er det ofte relationen, ikke produktet, der gør forskellen. Men hvad så nu?
✨ Gør fysiske, personlige møder til oplevelser ✨
… med klare målsætninger.
Ligesom du ville gøre med en digital kampagne. Hvis du ikke ved, hvad du vil ha’ ud af en relation, et møde, et event, så er det svært at måle, fejre og få indsigt i.
I en tid med usikkerhed og AI kan fysiske, personlige møder føles som en luksusvare. Her har vi muligheden for at se hinanden i øjnene. Smile. Udveksle erfaringer og historier. Inspirere. Og ikke mindst: connecte. Det var og er fortsat en nødvendighed efter corona. Det kan du bruge til din fordel. For: Relationer kan ikke kopieres – hverken af dine konkurrenter eller AI.
Så: Hvis du ikke allerede har fysiske oplevelser i dit årshjul, kan du dældulme godt se at komme ud af starthullet, med dig (stadig med viljeeeee). Der er nemlig muy potentiale for at skille sig ud – ved ikke bare at skabe et fysisk rum, men at skabe dét rum, som din målgruppe ønsker at være i. Særligt med en B2B kunderejse, der har flere touchpoints end golf.
”That’s great, Natasja. Men hvordan kommer jeg så i mål?”.
Glad for, at du spørger.
3 måder du kan nørde med RI:
Tænk mennesker før forretning
Vores hjerne bruger 12 millisekunder på at afkode, om vi føler os velkomne – så vær åben og nysgerrig. Til møder: drop forretningssnakken de første 10 minutter. Spørg ind til noget af personlig karakter (yndlingsting ved arbejdet, stamsted, fødeby, you name it.) Find jeres common ground.
Gør dig til én, folk har lyst til at connecte med
Gør dig husket. Brug mere tid på at lytte og inspirere. Vær dén, andre gerne vil dele idéer, problemer og succeser med. Tænk community: Del og giv ud af dig selv. Det har langt bedre effekt end at være trælse Sælger-John. Sorry, John.
Tænk langsigtet – og investér energien
Vi runder af med den gode, gamle ’tålmodighed’. For ikke alle relationer skal plejes på samme måde – men dem, du gerne vil bygge på, SKAL ha’ din tid, før der er noget på spil. Og her er det geniaaaalt at sætte de der målsætninger. Hvem? Hvor mange? Hvorfor? Hvordan? Så du tager et aktivt valg, og ikke bare håber. For ’håb’ er ikke en strategi.
Wauw. Så klarede vi det. Har du læst helt herned, er der ikke andet at sige end 1.000 tak for din tid. Jeg håber at ha’ krydret din ferielæsning. Bare en smule. Har du lyst til at fortsætte dialogen online (eller fysisk 😉), så connect hjertens gerne på LinkedIn lige her. Tak for nu. Og rigtig go’ sommer.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
(vikarerne for) Team Texta