Mail #149 (B2B): Har du hørt om Fibbler? Det har du nu.
Hej med dig
Så er vi endelig, helt officielt, tilbage med de mails, du kender og holder af her på #RespektForDinIndbakke. Noget fagligt. Noget, du kan bruge til noget. Noget, du kan gå ud og gøre. Nu. Håber vi i hvert fald.
I denne uge kommer vi med en anbefaling af et tool til dig, som arbejder med annoncering på LinkedIn. Det er vel langt de fleste B2B-virksomheder i dag eller hvad? Sådan-cirka. Anbefalingen går ud til Fibbler, som kan hjælpe dig med at svare på spørgsmål som:
“Giver det noget (leads, pipeline value, deals won) at annoncere på LinkedIn?”
“Er det pengene værd at køre annoncer på LinkedIn?”
“Er vi sikre på, at vi rammer de rigtige mennesker med vores budskaber?“.
Fibbler kan give dig skyts ift. at svare på ovenstående, så du kan træffe en informeret beslutning om at skrue op, ned eller holde fast.
Se, om dine annoncer rammer dem, du taler til (og med)
Vi har tidligere her på #RespektForDinIndbakke talte varmt om værktøjer som Leadinfo, som åbner op for, at du kan se, hvem der besøger dit website. Det er en smart måde at give dig selv nogle mellemtider på impact og relevansen af dine annoncer og budskaber, før du får en permission, eller før dine salgskollegaer er i dialog med et lead.
Fibbler er næste lag i din tracking- og attributionindsats.
Værktøjet giver nemlig kort fortalt mulighed for, at du kan se, om dem, der er ret langt i deres kunderejse og derfor er oprettet i jeres CRM, bliver ramt af og engagerer sig med jeres annoncer på LinkedIn.
Det åbner op for, at du kan dokumentere, hvor stor en del af jeres pipeline og deal value, som har haft en berøring med en eller flere budskaber fra dine kampagner på platformen. Du kan se et eksempel fra en af vores kunder her:

Det er ret fedt. Og det er et rigtig fint pejlemærke ift., om du a) rammer de rigtige mennesker, b) om dine budskaber er med til at flytte noget hos de rigtige mennesker og c) om det i det hele taget kan svare sig/om den måde, du bruger LinkedIn Ads på, giver mening rent forretningsmæssigt.
Vigtig pointe: Det er selvfølgelig ikke eksakt videnskab. Det ved du jo heldigvis godt som B2B-marketer. En kompelsk B2B-indkøbsbeslutning bliver ikke afgjort pba. nogle annoncer på LinkedIn.
Vi begynder i højere grad at anbefale Fibbler som et supplement eller alternativ til tungere reporting og analytics solutions som Dreamdata. Det er nemlig ret billigt. Der går også rygter om, at man snart får noget tilsvarende til Google Ads. Og så bliver det rigtig billigt. Og godt, ikke mindst.
Kig på det. Prøv det. Se, om det ikke kan betale sig at bruge de 80-100 USD pr. måned ift. at få endnu en mellemtid i dit evalueringsarbejde.
Spørg, hvis der er noget, du gerne vil vide om Fibbler. Vi deler gerne vores erfaringer og use cases.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta