Hej du

Du ved allerede, hvor vigtig remarketing er i din annoncering, ik’? Godt.

Men hvad med remarketing i relation til e-mailmarketing? Er det noget, som du arbejder med i dag? 😳

Nok ikke. Det er i hvert fald en af de helt lavthængende frugter, som vi ofte ser, når vi får lov til at hjælpe B2B-virksomheder med inbound marketing, herunder e-mailmarketing.

“Remarketing ift. e-mailmarketing? Han må da have spist søm. Hvad mener du lige med det?”, tænker du måske. Men det er faktisk simpelt nok. Does exactly what it says on the tin 😉

Nemlig at sende målrettede mails til personer, der har besøgt dit website, i bedste remarketing-stil.

Det er en underprioriteret, men sindssyg effektiv måde at kickstarte en dialog på eller fange en mulig interesse i dit produkt.

Der er selvfølgelig mange muligheder for at tilpasse din remarketing, så du hverken er for aggressiv eller sender irrelevante mails. Her er nogle af de ting, som vi typisk gør brug af:

  1. Opsæt regler for, at du kun sender remarketing-mails afsted mod kontakter med flere websitebesøg gennem en kortere periode. Normalt vil det være 2-4 besøg på 14 dage, men det afhænger selvfølgelig af din kunderejse og dit produkt. Hvis du eksempelvis kræver, at man besøger en landingsside på dit website for at downloade gated content, skal du selvfølgelig tilpasse dine filtre og triggers.
  2. Du kan overveje at opsætte en særskilt remarketing automation mod besøg på din pricing-side. Ofte vil et eller flere besøg på siden være et tegn på en relativ høj købsinteresse, som kan være vigtig at rykke på.
  3. I samme boldgade kan du overveje flows/automations med afsæt i dine sider for “funktionalitet”/”kompetencer”/”integrationer” eller lignende sider, hvor man må antage, at der er en produktinteresse eller en igangværende researchfase. Her skal kommunikationen typisk være væsentligt mere vidensbaseret end kommerciel.
  4. Har du et eller flere stykker high intent-indhold i form af blogindlæg, vidensartikler eller lign.? Overvej at opsætte remarketing automations, der tager afsæt i high intent-sider/URL’er, hvor du kan tilpasse kommunikationen.
  5. Sidst, men ikke mindst, kan du teste remarketing-indhold af mod engaged segmenter eller kontakter, der udviser en adfærd på dit site, der afspejler en klassisk kunderejse. Det vil være oplagt fx at segmentere på baggrund af high intent-visits, interaktioner med det øvrige mailindhold og lign.

Langt de fleste ESM’er tilbyder mulighed for at opsætte denne type af kommunikation.

Det var det for denne gang. Selv tak for “gratis” remarketing. Sådan cirka 🙃

Udgivet
Bliv ringet op