Hej med dig

En af de indvendinger, vi ofte møder, når snakken falder på LinkedIn Company Pages, er, at personlige profiler generelt performer markant bedre – både på reach, engagement og hårdere konverteringspunkter.

Men er det egentlig rigtigt? Og i så fald – hvor store er forskellene? Lad os dykke lidt ned i det i dagens mail.

Lad os starte med lidt tal. Her har jeg taget et skærmbillede af mine tal for de seneste 28 dage:

Vi poster egentlig næsten på samme måde på vores Company Page som på mine personlige profiler. Det betyder, at:

  1. Vi poster hver dag – også i weekenderne.
  2. Vi poster efter 60-20-20-reglen – 60 % Informational (vidensdeling), 20 % Promotional (fx webinarer, ny medarbejder osv.) og 20 % Transactional (det her kan vi hjælpe dig med – selvfølgelig i en pænere indpakning).
  3. Vi veksler mellem forskellige formater; tekst, video, slide-decks, polls mv.
  4. Vi arbejder begge steder med længere opslag med fokus på dwell time og content consumption.
  5. Vi har begge steder faste indholdskoncepter, der går igen for at skabe kontinuitet.

Investeringen er cirka 30 timer om måneden for vores Company Page og lidt mere for undertegnede – et forsigtigt bud lyder på 40 timer.

Sammenligner vi ovenstående tal med de tilsvarende tal for vores Company Page, er resultatet umiddelbart ret klart. I oktober måned havde vi nemlig samlet næsten 70.000 organiske visninger på 31 dage.

There we have it. Personlige profiler smadrer Company Pages med flere længder. Tak, for i dag, og fordi du læste med. Hvis du vil …

Vent lige et øjeblik 😉

Ja, personlige profiler har et bedre reach end Company Pages. Det er der slet ingen tvivl om. Men hvis man lige stiller skarpt på tallene (i hvert fald for vores vedkommende), så kan jeg konkludere følgende:

  1. For en investering, der er ca. 30 % mindre, får vi et reach, som er næsten 64 % lavere. Så for vores vedkommende er gappet måske snarere 50 % – her forudsætter jeg, at vi ikke 1:1 kan hente forskellen blot ved at skrue op for timeinvesteringen.
  2. Jeg får derfor et afkast på ca. 50 % af det, jeg ville have fået, hvis jeg investerede en time i min personlige profil. Til gengæld får jeg alle de fordele, der er ved at poste i virksomhedsregi frem for personlige profiler …
  3. … Ikke personafhængigt og dermed en bet, hvis vedkommende stopper/skifter job.
  4. … Ikke nødvendigt, at en person skal være villig til at lægge navn og faglighed til budskabet.
  5. … Ikke noget bøvl med brand alignment og tone of voice ift. det, vi gerne vil kommunikere.

… For blot at nævne et par eksempler. Jeg synes på alle måder, at det er et fair trade-off.

Der er selvfølgelig en masse “hvis og hvis”-er, du skal tage højde for – eksempelvis hvis du producerer virale opslag på samlebånd. Men hvis du er en helt almindelig dødelig LinkedIn’er, så er min holdning, at Company Pages og personlige profiler på alle måder er en “både og” og ikke en “enten/eller” ✌🏼

Udgivet
Bliv ringet op