Mail #14 (B2B) | 13 ting, vi kommer til at bruge flere penge på næste år
Hej med dig
Et nyt år banker lige så stille på døren. Og det er vel de færreste, der kigger ind i 2023 med en ubekymret optimisme og tro på, at der ikke kommer et eneste bump på vejen? I så fald: Fedt for dig 😅
2023 bliver et spændende år. For nogle den sjove form for spændende. For andre den knap så sjove udgave af sjov. Og for en tredje gruppe måske lidt for spændende.
Vi har netop lagt sidste hånd på vores egne marketingbudgetter for det kommende år, og der er lagt op til, at vi skal trykke på speederen med både flere timer og kroner. Helt konkret skalerer vi op på følgende måder:
- Vi hæver antallet af interne timer fra ca. 100 timer om måneden til 175 timer.
- Vi ansætter en studentermedarbejder til at varetage en rolle som Marketing Assistant (ca. 40 timer om måneden).
- Vi hæver det samlede budget (Paid, tools, konsulentydelser mv.) fra ca. 40.000 kr. til 65.000 kr. pr. måned.
Hey, fedt for os. Men hvad skal vi bruge den ekstra tid og penge på? Det er måske mere interessant for dig. Vi har helt konkret sat os for at bruge mere tid og flere penge her:
- Vi hæver vores budget til Paid Social med 100 % – størstedelen af det nye budget dedikeres til LinkedIn.
- Vi kommer til at bruge flere kræfter på liveaktiviteter, der ikke kræver en stor investering i indhold eller annoncering – fx live-events på LinkedIn. Det kan være paneldebatter, “Spørg Eksperten”, live pod-/vlogcasts eller lign.
- Vi har for første gang i vores historie sat penge af til at sponsorere andres events/indhold – fx faglige konferencer, men også marketingpodcasts og lign. Det er et relativt beskedent beløb, men stadig noget, jeg virkelig har store forhåbninger til.
- Vi har et mål om at bruge markant flere penge og mere tid på løbende at generere nye ad creatives og copy, så vi undgår fatigue. Tidligere har vi kørt med månedlige rotationer; nu sigter vi efter bi-weekly.
- Vi kaster markant flere penge efter brand-annoncering – fx Display, men også annoncer, der har til formål at øge følgerne til vores Company Page.
- Vi kører allerede nu tests med push af organiske posts på vores Company Page. Det fortsætter vi med i det nye år.
- Vi kommer til at prioritere det fysiske markant mere og kommer til at arrangere netværksevents, #FagligFrokost og andre små arrangementer.
- Vi vil som noget nyt bruge penge og tid på at lave client gated content – altså indhold, der er forbeholdt TEXTA-kunder. Lucky you, hvis du lægger penge i butikken.
- Vi vil i langt højere grad investere i at producere co-created content med kunder. Det kan være live-events på LinkedIn, et white paper eller et webinar – altså de klassiske formater, men hvor det er os + vores kunde(r), som begge kloger os på et emne inden for vores niche.
- Vi fortsætter med og planlægger at bruge flere penge på partneraktiviteter – det kan være co-created content, men også fællesevents.
- Vi kommer til at bruge flere penge og mere tid på de mails, du læser her, kære modtager. Om det bliver flere, længere eller bare bedre mails, ved vi ikke endnu. Men vi vil forsøge at presse endnu mere værdi ind i din indbakke.
- Vi har en ambition om at bruge mere tid på community participation; dele indsigter i Facebook-grupper, bidrage til debatten på lukkede Slack-communities eller bare kommentere på relevante opslag fra category leaders på LinkedIn.
- Vi skal ud at holde flere oplæg til konferencer, ERFA-møder eller andre fysiske begivenheder, hvor vores ICP’er dukker op. Så … Mangler du en dygtig taler? Call me.
Puha, vi får (også) travlt næste år, Melanie (min kollega og Marketing Coordinator, der læser korrektur på det her skriv, inden du modtager det) – der er aldrig en kedelig dag i marketing 🥴
Hvad med dig? Skal du bruge flere/færre penge næste år? Lad mig endelig høre, om jeg/vi har overset noget.