Hej med dig

Denne uges mail bliver lidt reklamesøjle for et emne, vi har glædet os til at fortælle om. Det er noget, vi har arbejdet på de seneste par måneder, og noget, som vi ikke rigtig har set og hørt om før herhjemme.

Nemlig automatiserede kampagnemails. Og nej, det har ikke noget at gøre med ChatGPT, så hvis du også er ramt af AI-fatigue, så hæng lige på lidt endnu.

Vi ved det. Du ved det. Ret mange ved det. Kampagnemails eller de løbende nyhedsbreve, du sender ud om alt fra tilbud og udsalg til events og nye produkter, får måske ikke altid den kærlighed, de fortjener.

Mette Will har kortlagt i sin e-mailmarketingrapport, at tid er en af de største forhindringer for marketers i arbejdet med e-mailmarketing. Og det kan vi i den grad skrive under på. Vi oplever det både selv, og når vi hjælper kunder med at komme af med den dårlige samvittighed.

Da jeg blev inviteret til Mettes og Emil Kristensens nye podcast, EMAIL JAM, var jeg derfor ikke i tvivl om, hvad jeg ville snakke om. Vores nye barn af både kampagnemails og automations.

Du kan høre podcastafsnittet her: https://open.spotify.com/episode/6LnWRDgKhg3CX6LOAOCTNe?si=af4ffb23102a4a95.

Jeg har også lavet to LinkedIn-opslag om emnet, der måske kan give dig en grundlæggende indflyvning i, hvad blandingsproduktet egentlig går ud på.

Nå, nok henvisninger. Som modtager af #RespektForDinIndbakke skal du selvfølgelig have noget mere og bedre end det, vi deler offentligt.

Så her får du lige et ekstra tykt lag værdi smurt oven på ovenstående links:

  • På rigtig mange af vores store kunder har vi automatiseret næsten 40 % af alle de kampagnemails, de tidligere sendte ud manuelt.
  • Og performance er faktisk blevet bedre, da det via automations er muligt at skræddersy indhold og budskaber via filtre, conditional content mv.
  • Vi ser ingen nævneværdige negative konsekvenser på unsubscribe rates, spam complaints mv.
  • Nogle har valgt at bruge den frigjorte tid på at producere flere eller markant bedre kampagnemails. Andre bruger den på noget andet – enten ift. e-mailmarketing eller andre kanaler.
  • Vi har kun kradset i overfladen med vores nuværende koncepter. Umiddelbart er min vurdering, at det bør kunne lade sig gøre at automatisere op mod ⅔ af alle kampagnemails, uden at det bliver stift, røvkedeligt robotindhold.

Vi kommer nok til at tale lidt (læs: en del) om automatiserede kampagnemails her, på LinkedIn og andre steder. Og med god grund. Det er virkelig value for money, hvis du spørger mig.

Jeg håber, du har lyst til at lytte og læse med.

Udgivet
Bliv ringet op