E-commerce & content marketing: Guide til profitmaksimering
Guide til profitmaksimering: Sådan tjener du flere penge som e-commerce
De fleste webshops har fået øjnene op for vigtigheden af at benytte online markedsføring, men hvordan holder du styr på, om du egentlig får nok ud af dine annoncekroner, investeringer i indhold og øvrige marketing-aktiviteter?
Mange fokuserer ensidigt på ROAS (Return on ad spend) som metric, men det tal fortæller ret beset udelukkende noget om din omsætning ift. dine annoncekroner. Men hvad med øvrige omkostninger som fragt, arbejdstimer, emballering mv.?
ProfitMetrics kan hjælpe dig med måle den reelle profit på dine annoncer og marketingindsatser, og dermed kan du altså se, hvad du FAKTISK tjener på bunden, når du sælger dine produkter – på tværs af formater som Facebook, Google mv.
Vi dykker i dette webinar ned i, hvordan du som webshop kan arbejde med POAS (Profit on ad spend) som metric, og hvordan du kan sikre, at du tjener mest muligt på dine annoncer og øvrige marketingaktiviteter, herunder blandt andet content og e-mail marketing.
Vi kommer omkring følgende:
- Hvordan måler du værdien af dit content marketing-arbejde?
- Derfor skal du arbejde med POAS – ikke ROAS
- Tips, tricks og hacks til profitmaksimering på tværs af kanaler
- Indsigter og inspiration til marketingindsatser, der sikrer profit
- Cases