Kunde: Baron
Kategori: Annoncering/B2B/Branding/E-mail/Rådgivning/Strategi
Ydelse: Content/Kampagneudvikling/Rådgivning/Strategi

Salg hos forhandlere via slutkunde-marketing

Udfordringen
Baron havde svært ved at vækste sit salg hos sine eksisterende og trænge igennem til nye forhandlere i udlandet igennem “klassisk” digital marketing, som var for dyrt og ikke effektivt nok i virksomhedens kernemarkeder.

Løsningen
Sammen ændrede vi strategi til et fokus på slutkunder (håndværkere, byggevirksomheder, entreprenører mv.) for at skabe efterspørgsel “nedefra” med målrettede lead-kampagner. Vi indsamlede kundeemner (RFQ) via Meta, Google og LinkedIn i Barons fokusmarkeder (UK, DE og US), som sendes til udvalgte forhandlere for at skabe salg og styrke partnerskabet.

 

No comprise.
Barons motto er på mange måder sigende for samarbejdet og deres tilgang til marketing. På trods af halvdårlige erfaringer med det tidligere marketingbureau og en strategi og retning, som ikke gav de resultater, man håbede på, gav man ikke op. For selvfølgelig kunne det lykkes. Og det gjorde det.

Efter grundige analyser og overvejelser valgte Baron at sadle om fra et ensidet fokus på account based marketing og forhandlere til at rette skytset mod dem, som bruger virksomhedens transportbånd, tvangsblandere og øvrige produkter: håndværkerne. Tesen var, at hvis vi som brand kunne tale til og med dem og skaffe købsklare leads i form af RFQ-henvendelser, der kunne bruges som løftestang ud mod forhandlere. Det viste sig at være en rigtig god idé.

Ved hjælp af et omfattende marketing-setup på Meta, Google og LinkedIn formåede vi at generere high intent-lead (personer, som udfyldte en Lead Ad med et ønske om et tilbud på en specifik maskine) til en pris, som i mange tilfælde var under 150 kr. pr. stk.

Samarbejdet byggede på følgende aktiviteter og spor:

  • Pre- og top funnel-spor ift. at styrke brandet og thought leadership i nichen
  • Annoncering på Google, Meta og LinkedIn ift. at generere RFQ’er
  • Avanceret flow/automation-struktur i HubSpot/ActiveCampaign ift. onboarding af leads og forhandlerkommunikation
  • Kvalificering af leads i samarbejde med forhandlere og feedback på salg
  • Salg af produkter fra webshop i UK til slutkunder

I løbet af samarbejdet er digital marketing gået fra at være en udgift, som var afkoblet fra forretningen og de kommercielle aktiviteter, til at være et vigtigt ben i Barons vækst og ekspansion herhjemme og i udlandet.

Bliv ringet op