Hej med dig

Jeg kan jo ikke lave en mail om memes uden at starte med et meme. Så lad mig opsummere dagens budskab super kort:

Jeps. Sådan kan min holdning og dagens mail vel opsummeres. Memes som en del af (særligt) B2B-marketing er i den grad kommet for at blive, lader det til.

Jeg har set det mange steder og inden for et hav af brancher:

  • Transport, logistik og fragt
  • IT/software/SAAS
  • Produktion/industri/fremstilling
  • Rengøring/Facility Management
  • Jura/Legal.

Og nu også marketing. Eller … Marketingbranchen har selvfølgelig været i gang med det format længe. Men nu er vi også kommet med på vognen i TEXTA.

Vi er nemlig begyndt at teste meme-formatet af med spæde skridt, og de første posts tegner faktisk ret godt med reach og engagement, der ligger +50 % over et gennemsnitligt opslag.

Du kan se et par eksempler her:

For os kommer memes til at supplere vores øvrige indholdsformater; tekstopslag, video, billeder, slide-decks, polls mv. Vi kommer især til at bruge dem i forbindelse med følgende indholdskoncepter:

  • Som understøttende element til kommunikation om situationer/kontekster, folk i branchen kan relatere til.
  • Som humoristisk udgangspunkt for opslag, hvor vi ønsker at kommunikere vores holdning til dele af eller hele vores “fag”.
  • Som det primære element i opslag, hvor vi skal forklare noget, der er svært at kommunikere igennem andre formater.
  • Som oplæg til et opslag, der skal skabe debat eller fungere som udgangspunkt for en faglig meningsudveksling.
  • Som en del af en strategi for at gøre vores Company Page og brand mere “personlig” eller menneskelig og mindre corporate.

Vi kommer nok også til at teste memes som element i betalt annoncering på LinkedIn.

Kan du se pointen? Eller har du det sådan her …

Uanset om du ender med at trykke på den ene eller anden knap, er du velkommen til at blive hængende. Vi kommer til at dele meme-mellemtider, når vi har fået lidt flere sendt ud i æteren og har nogle tal, vi kan dele.

Er du enig i min konklusion i starten af mailen? Ja? Nej? Måske i nogle sammenhænge? Du er velkommen til at “change eller confirme my mind” 😎

Udgivet
Bliv ringet op