Hej med dig

Genbrug er moderne. Det er det nye. Og genbrug af indhold i din marketingmotor … Det er smart og effektivt. Men der er mange, som fravælger det af frygt for, at det bliver “opdaget”, eller at nogle kommenterer det.

En ubegrundet frygt, hvis du spørger mig, men jeg kastede mig ud i at prøve det for at bevise pointen. Og at det virker.

På vores Company Page delte vi for 3-4 måneder siden følgende opslag med marketingmemes:

De performede alle relativt godt ift. reach og engagement, og de var derfor oplagte som prøvekaniner mht. genbrug af indhold. Simpelthen fordi det var nogle af de opslag fra vores virksomhedsside, der var nået længst ud.

Derfor postede jeg de tre memes over to uger med en tilpasset opslagstekst. Selve billedet/memet var præcist det samme. Det kastede følgende reach af sig:

I min optik er det ret fine tal. Især når investeringen ved at genbruge indholdet i anden omgang måske er en tredjedel af den tid, det tog at lave opslaget i første omgang.

Altså X % reach for Y % mere tid.

Og hvor mange kommenterede så på, at de havde set opslaget/memet et andet sted før? 0.Selv hvis der havde været en enkelt eller to, som havde sagt noget, eller at der sidder en enkelt eller to derude, der ikke giver sig til kende, men undrer sig (hvilket jeg virkelig tvivler på), opvejer fordelene på alle måder ulemperne, hvis du spørger mig.

Det er selvfølgelig ikke noget videnskabeligt bevis for, at det aldrig kan ske, eller at du altid får så meget bang for the buck, når det kommer til genbrug. Men det er en kraftig indikation på, at der er noget at hente ved at genbruge, tilpasse og skalere det indhold, du allerede har investeret i at producere.

Står du og har svært ved at finde op opslag, eller mangler tiden til at fylde din content plan ud med, så er den her type i hvert fald en nemmere måde, at få langet en masse relevant indhold over disken på.

Udgivet
Bliv ringet op