Mail #51 (B2B): Husker du det her inputfelt i dine Lead Ads på LinkedIn?
Hej med dig
Du kører forhåbentligt Lead Ads på LinkedIn, hvis du arbejder B2B. Til dit nyhedsbrev, til booking af demoer/møder eller til events. Er du, som B2B-marketers er flest, beder du sandsynligvis om:
- navn
- mailadresse
- titel
- virksomhedsnavn
- telefonnummer.
So far, so good. Det er nok også i gennemsnit de vigtigste oplysninger. Men mange glemmer eller ved ikke, at det også er muligt at bede om et andet datapunkt, som kan have stor værdi. Enten som en ekstra ting, du kan spørge om, eller som et alternativ til et inputfelt, som brugeren er nødt til at udfylde selv (fx arbejdsmail), hvilket typisk betyder færre leads.
Du kan nemlig bede om vedkommendes profillink. Altså en URL til deres LinkedIn-profil. Og det bedste af det hele? Feltet er forududfyldt:
Ovenstående er et eksempel på en formular, som vi bruger til at indsamle permissions til #RespektForDinIndbakke.
Det er en smart måde, hvorpå du kan få et værdifuldt datapunkt, som kan være med til at kvalificere dit lead og hjælpe dig i retningen af, hvem du måske skal lave noget manuelt outreach til. Eller det kan blot være til kvalitetssikring af, at dine annoncer rammer rigtigt.
Så kan du nemlig lynhurtigt lave stikprøver blandt de leads, som du indsamler, og du kan tjekke, om der er tale om:
- en person, som arbejder for din ICP
- en person med beslutningskompetence eller indflydelse på en købsbeslutning
- en person, som har en relevant rolle ift. det budskab, som du har i din kampagne
- en person, der giver mening at afsætte yderligere ressourcer (salg eller marketing) til ift. næste skridt i salgsprocessen
- en person, som dine sælgere skal linke op med og evt. bearbejde via deres personlige profile.
Mulighederne er mange. Og du sparer tid på manuelt at skulle grave personen frem på LinkedIn ud fra navn og virksomhedsnavn.
Hermed en simpel lille anbefaling givet videre. Få det tilføjet til dine lead-formularer i dag. Selv tak.