Hej med dig

Kan du ane det i horisonten? Juleferien? Q5? Det nye budgetår med alt, der hører sig til? Det er lige om lidt. Heldigvis. Forhåbenligt.

I forbindelse med at 2024 banker på, har jeg samlet en liste med anbefalinger 10 tools/systemer/software, jeg synes, alle B2B’er på skrive på sin marketing-ønskeliste.

Måske ligger der et system eller to under juletræet, når du møder ind igen. Eller endnu bedre: En pose med penge, så du selv kan vælge. Julen er jo miraklernes tid.

Lad os kigge på mine anbefalinger til din ønskeseddel:

#1 Dreamdata: 

Jeg laver efterhånden så meget reklame for Dreamdata, at de burde betale os for at gøre det. Men det er altså helt frivilligt og uden, at der ryger nogen kuffert med penge vores vej. Desværre.

Grunden til, at jeg endnu engang anbefaler de gode folk fra Dreamdata, er både deres nye samarbejde LinkedIn (Engagement Reporting) og det faktum, at deres gratis version for rigtig mange B2B-virksomheder er et kæmpe skridt fremad ift. Google Analytics.

#2 FireFlies.ai: 

Jeg ved det godt. Copilot er lige om hjørnet, så hvis du er kæmpe Microsoft-fan, så skal du måske vente et par måneder. Men vi er begyndt at teste FireFlies.ai som et alternativ til transskribering og notetagning til møder, og vores erfaringer er indtil videre rigtig gode. Kæmpeanbefaling herfra.

#3 Descript: 

Bruger du en del ressourcer på at producere video- og audio-content, så ved du også, at det handler om at få så meget saft og kraft ud af de ressourcer, du har lagt i indholdsproduktionen.

Det er dels et spørgsmål om distribution via annoncering, men en anden og vigtig måde at sikre en god business case er ved at refurbishe og repurpose indholdet. Det kan Descript hjælpe med.

Toolet gør det nemt at tage klip, lydbidder og elementer fra dit eksisterende content og gøre det klar til at blive brugt i andre formater eller platforme.

#4 Restream:

Vi flyttede i 2023 alle vores webinarer og live-events fra vores egen platform til LinkedIn Live. Det er en tendens, vi ser, der fortsætter i 2024 for mange af vores kunder. Her er Restream et billigt, godt og brugervenligt tool. Du kan nemt og hurtigt opsætte et event og streame det til LinkedIn, YouTube, Facebook og andre kanaler.

#5 Deepl.com: 

Til stede på flere markeder? Så ved du, at oversættelse og sprogversionering kan være både dyrt og langsomt. Jeg er slet ikke i tvivl om, at AI kommer til at spille en stor rolle ift. lokalversionering i de kommende år, og her er Deepl en af de mest lovende løsninger lige nu, hvis du spørger mig.

#6 Clay.com: 

Arbejder du med account based marketing og/eller outbound/outreach som en vigtig del af dit salgs- og marketingarbejde? Så tjek lige Clay.com. Selv tak.

#7 Goodtape.io: 

Dagene, hvor du selv skulle transskribere dine kundeinterviews til cases, dialogerne med Salg eller fokusgruppeinterviews for at hive den viden og de indsigter ud, du skal bruge i dit content, er formentlig long gone. I hvert fald hvis du bruger tools som Good Tape.

#8 SEO.ai: 

SEO i 2024? Så tag lige et kig på SEO.ai til produktion af content, optimering af dit eksisterende indhold og søgeordsanalyser. Det er ikke et helt dumt tool at have ved siden af dig, når du skal give den gas på Organic Search i det nye år.

#9 AuthoredUp:

AuthoredUp er desværre ikke længere gratis. Spiller din organiske indsats på LinkedIn en eller anden form for rolle i jeres marketing i det nye år, så er den investering givet rigtig godt ud. Toolet hjælper dig med at style, opsætte og tilrettelægge dine organiske posts.

#10 ChatGPT Plus: 

Som jeg sagde til B2C’erne, da jeg sendte den tilsvarende mail med systemanbefalinger ud til dem: Der er simpelthen ikke nogen, som skal sidde i den gratis udgave af ChatGPT i 2024. Hvem starter et borgerforslag om det?

Det gælder også dig. Det er det absolutte minimum, at du får lov til at investere de 20 USD, Plus koster om måneden. Sæt i gang.

Udgivet
Bliv ringet op