Hej med dig

For et par uger siden var vores CPO, Peter Kragh Lauritsen, forbi en netværksgruppe for at holde et oplæg om influencer marketing som B2B-virksomhed. Og her var Thought Leader Ads (TLA) på LinkedIn en af de helt store overskrifter og pointer.

Annonceformatet er nemlig et af de vigtigste redskaber, du har som brand og annoncør, for at sikre, at indhold fra personlige profiler kommer så langt ud som muligt og bliver set af de rigtige mennesker. Kort fortalt er det en form for boost-funktion, hvor du betaler for at skubbe organiske opslag længere ud.

Det er dog en relativ ny kampagnetype, og derfor har der været en del begrænsninger og børnesygdomme. Men nu sker der noget. Tidligere har det nemlig kun været muligt at booste opslag fra medarbejdere, der er tilknyttet din virksomhedsside. Nu åbner LinkedIn dog op for godteposen.

Snart kan du få lov til at sponsorere dem, du har lyst til. Og det åbner op for en masse muligheder. Du kan få nogle eksempler nedenfor. Vil du se Peters slides fra oplægget om influencer marketing i B2B, kan du finde dem nedenfor:

Hent slides om influencer marketing i B2B

Her er nogle eksempler på, hvad du nu kan gøre

Forestil dig alle mulighederne. Nu kan du blandt andet sikre, at flere ser …

Kundeudtalelser og -opslag: Når kunder (spontant eller motiveret) roser dig, jer og jeres produkter/ydelser. Det er da meget federe, at andre siger, at I er gode.

Key Opinion Leaders: Er der en person eller faglighed i jeres branche, som giver noget af sit rampelys og taletid til jer på sin profil? Giv opslaget lidt medvind med nogle annoncekroner i ryggen.

Samarbejdspartnere: Holder I et fysisk eller digitalt event med en samarbejdspartner? Har I nogle venner i branchen, som er gode til at pege på og sende kunder i jeres retning?

Leverandører: Nu får du endnu en mulighed for at lave co-marketing med dine leverandører ved at sponsorere deres indhold og komme ud til en lignende målgruppe, uden at det er en konkurrent, du hjælper.

Brancheaktører: Det kan være både stort og småt. Fra brancheforeninger til mere lokale kræfter. Er I tilmeldt en messe, sponsorerer I et branchekoncept eller andre aktiviteter, hvor det giver mening, at det bliver set af flere?

Vi glæder os til, at der bliver åbnet op for at bruge Thought Leader Ads på nye måder. Lyden på vandrørene er, at vi snakker slut marts/start april.

Vi ses i din indbakke i næste uge.

Udgivet
Bliv ringet op