Hej du

Så blev det igen tid til endnu en omgang næsten gratis viden, som du forhåbentligt kan bruge i din forretning.

Jeg ved det … vi har snakket en del om vores erfaringer med vores LinkedIn Company Page, efter at vi har foretaget et sporskifte her. Jeg lover, at det bliver den sidste mail i et stykke tid. Medmindre du gerne vil høre mere? Let me know 😉

Til dig, der er ny, ikke har fulgt helt så vågent med eller bare trænger til en TLDR:

  • Vi konkluderede i løbet af sommeren, at vores LinkedIn Company Page led af driftssyge (generisk indhold, ikke værdiskabende posts og ikke noget egentligt formål).
  • Det har vi lavet om på nu – helt ny plan og strategi for vores virksomhedsside, der gik i luften i starten af juli.
  • Vi har hævet vores frekvens markant med en målsætning om at poste hver eneste dag (hverdage).
  • Alt indhold, som vi poster, er som udgangspunkt lavet til vores LinkedIn Company Page og ikke til andre steder. Ligesom det her nyhedsbrev i øvrigt.
  • Vi har skubbet de klassiske formater (“Vi har fået en ny kollega”, “Jytte i Regnskab har fødselsdag” osv.) lidt i baggrunden og fokuseret på actionable insights og værdi. Ligesom det her nyhedsbrev i øvrigt, igen.

Det har skabt nogle ret vilde tal allerede nu. I den allerførste mail, som du fik som medlem af mailklubben her, delte vi de indledende mellemtider. Men der er sket en del siden da.

Vi har opnået følgende nøgletal:

  1. Vores opslag får ca. 30-40.000 unikke eksponeringer om måneden – det er op til 100 % mere end den bedste måned i 2022 (marts), der havde ca. 17.000 eksponeringer.
  2. Samlet reach på opslag (visninger) er også oppe på mere end 100 % sammenlignet med marts.
  3. Vi har efterhånden fået et to-cifret antal henvendelser, der direkte refererer til det, som vi laver på vores Company Page, i deres self reported attribution.
  4. Vi har fået næsten 500 følgere i perioden, uden at vi har brugt penge på annoncering eller inviteret netværkskolleger til at følge siden.
  5. Det er lykkedes os at få en masse engagement på vores indhold – lige fra et shoutout fra Thea Jepsen om at følge med på siden til en deling af et opslag af selve Martin Thorborg (ham fra Dinero/Amino) *turn humble bragging off*.

Det er tal, som vi slet ikke havde turde drømme om, da vi gik i gang. Alt sammen med en månedlig investering, der løber op i ca. 30 interne timer. Lad os bare sige, at det har været en rigtig god business case indtil videre.

Ugens opfordring er derfor simpel: Kom i gang med din Company Page. Det kan altså virkelig godt betale sig, hvis du vil positionere dig som thought/category leader.

Er der stemning for et “Hvordan gør man så, Peter?”-nyhedsbrev? Eller har du hørt nok om Company Pages? Giv mig din dom som et svar på mailen.

Udgivet
Bliv ringet op