Hej med dig

Så blev det tid til denne uges heads-up, hvor jeg har taget endnu et flow med til dig, som du måske ikke har i dit eksisterende mail-setup, nemlig et Added to Cart-flow 🛒

Vi har tidligere snakket en lille smule om det på et par webinarer. Til dig, der ikke har set med, får du lige et lynhurtigt run-down.

Et Added to Cart-flow er en overbygning til det klassiske Cart Abandonment-flow, men dog et skridt tidligere i kunderejsen. Når du arbejder med Cart Recovery, tager det klassiske flow dog afsæt i triggeren “Checkout Started”, hvor den pågældende kontakt har været i checkout, men ikke gennemført købet.

Added to Cart-triggeren fanger dem, der har tilføjet varer til kurven, men som ikke har startet checkout. Altså en anelse mindre varme, men ikke desto mindre stadig et stort købssignal.

“Hvordan performer skidtet?”, spørger du måske. Det skal jeg vise dig. Jeg har taget lidt screenshots med fra to kunder, hvor vi har sat et basic flow op. Data er for de første ca. 14 dage:

Overbevist? Godt.

Hvis du ikke kan se Added to Cart-triggeren i dit ESM, så frygt ej. Nogle ESP’er kører faktisk med Added to Cart pr. standard i deres tabt kurv-flow-funktionalitet, men i fx Klaviyo skal du sætte det op, før triggeren bliver synlig.

Du kan bruge Klaviyos guide her til at opsætte eventet: https://help.klaviyo.com/hc/en-us/articles/115001396711-How-to-create-an-Added-to-Cart-event-for-Shopify

Her er vores erfaringer ift. at få Added to Cart-flowet til at lykkes:

  1. Du skal være meget opmærksom på dine flow filters, så du ikke både sender mails ved “Checkout Started” og “Added to Cart”. Husk at sortere dem fra.
  2. Vi ser ikke nogen betydelig forskel i performance i flows med og uden incitamenter som fx rabatkoder.
  3. Kør relativt korte wait times – vores erfaring er, at 0,5 til 2 timer performer bedst.
  4. Vi disabler som udgangspunkt Smart Sending på alle mails i flowet og altid mail 1.
  5. Husk at frasortere kontakter, der har været i flowet for nyligt. Vi sætter det normalt til 4-7 dage.

Opfordring: Skynd dig at sætte flowet op – eller tag fat et bureau, der kan gøre det for dig. Det kan godt betale sig.

Udgivet
Bliv ringet op