Mail #30 (B2C): En mulig redningskrans?
Hej med dig
Synes du, at marts har været lidt for stille? Oplever du også, at det er blevet sværere og dyrere at nå omsætningsmålene? Og kæmper du med, at tingene går lidt for langsomt?
Så er du nok ikke er alene. Overhovedet ikke alene faktisk. Det kan du læse mere om nederst i mailen. I første omgang vil jeg gerne kaste dig en mulig redningskrans.
Vi har gjort det én gang før. Og det var så stor en succes, at vi endnu engang gerne vil give en hjælpende hånd til en håndfuld webshops med noget, der kan skabe forretning her og nu. Og om 3 måneder. Og 6 måneder. Og på den helt lange bane.
Det gør vi ved helt ekstraordinært at tilbyde vores hjælp ift. e-mailmarketing i to måneder. Helt gratis. Helt uforpligtende. Og helhjertet. Fra kampagnemails til automations. Det hele.
Vi ved, at e-mailmarketing kan gøre en stor forskel med selv relativt små indsatser. Da vi kastede en redningskrans første gang i september sidste år, hævede vi i gennemsnit omsætningen på tværs af de webshops, vi hjalp, med 47 %. På to måneder og på tværs af små, mellemstore og store konti.
Eksempel 1: Fashion
Note: Vi gik i gang i november og havde et flot Black Friday, men endnu bedre her i starten af 2023, hvor januar og februar (ift. e-mailmarketing) slår Black Friday og julesalget med næsten 50 %.
Eksempel 2: Sundhed
Note: Samme historie som ovenfor. Stærk start på det nye år, som outperformer Black Friday og julesalget.
Eksempel 3: Smykker
Note: Vi kom i gang i oktober og formåede at vækste med 23 % på e-mailmarketing sammenlignet med 2021, der var et rekordår.
Vi har meget få krav til dig:
- Du skal have mindst 5.000 permissions.
- Du skal sidde i et af de større CMS’er, herunder Shopify, Magento, WooCommerce eller lign.
- Du skal være villig til at bruge penge på leadgenerering.
- Du skal bruge eller være villig til at skifte til Klaviyo, Heyloyalty eller Drip.
- Du skal have tid til at prioritere samarbejdet og hjælpe os med at hjælpe dig.
Vi tager de cases ind, der giver mening, og hjælper med det, der giver mening.
Vil du ansøge om en redningskrans?
Så skal du blot svare på mailen her med en kort beskrivelse af dit setup i dag, og hvorfor vi skal hjælpe lige netop dig.
Vi glæder os til at hjælpe med at bruge e-mailmarketing til at flytte varer og din forretning med det samme og på den lange bane.
Nå, tilbage til marts …
Jeg har netop igangsat en uvidenskabelig undersøgelse, hvor jeg har spurgt mit netværk på LinkedIn om den udvikling, de har set i den måned, der snart er slut. Det har jeg gjort på baggrund af flere opslag i diverse e-commerce-grupper, hvor marketers fortvivlet har spurgt fagfæller, om marts også har været lidt sløj på deres breddegrader. Måske vil du give dit besyv med?
Link til afstemning: https://www.linkedin.com/posts/peter-kragh-lauritsen_hvordan-ser-det-ud-hos-dig-jeg-h%C3%B8rer-lidt-activity-7046353477765062656-IBKu?utm_source=share&utm_medium=member_desktop.
Jeg tror, det skyldes mange ting.
Slutningen på et kvartal (hvor mange skal betale elregninger, internet, den store tv-pakke mv., men også hvor virksomheder betaler husleje, moms mv.), at mange i den her tid begynder at kigge på og købe årets rejser, at nogle har fået skattesmæk (så kan man håbe, at alle dem, der får penge tilbage, skal shoppe i starten af april), fyringer og mange, mange andre ting.
Man kan håbe, at det er en enlig svale, og at april bliver markant bedre, nu hvor el-priserne har stabiliseret sig (7-9-13), og at der bliver frigivet nogle milliarder i overskydende skat.
Hvordan ser tingene ud hos dig?
Del meget gerne din mellemtid på marts via ovenståene afstemning og Q1 samt forventninger til april og Q2 som kommentar.
Svar også endelig tilbage på mailen her, hvis du godt kunne bruge en af vores redningskranse.