Mail #50 (B2C): 50 mails senere: Her er vores 10 bedste mails.
Hej med dig
Vi har nået en milepæl. Du og jeg/os. Og alle de andre cirka 7.000 modtagere. Du kan se den i emnelinjen. Jeps. Vi har nemlig nu rundet hele 50 mails her på #RespektForDinIndbakke. Det er næsten et helt år med én mail hver uge. To, hvis du følger både B2B- og B2C-sporet.
Det skal vi fejre. Og det gør vi bedst ved at kigge lidt tilbage på de 49 mails, som du har fået, før du fik den her. Der er kommet en del nye modtagere til, siden vi valgte at vende hele vores nyhedsbrev på hovedet, så måske har du ikke set eller modtaget nogle af vores allerbedste indspark. Selv hvis du har været her siden dag ét, tåler de forhåbentligt en genlæsning.
Vi har været i arkiverne og valgt at highlighte de 10 bedste mails, som vi har sendt. De er baseret på en uvidenskabelig blanding af åbnings- og klikrater samt svar og efterfølgende interesse. Så tag det med de forbehold. Lad os kigge på dem.
- Mail #3 (B2C) | Her er en automation, som du kommer til at tjene gode penge på
Et flow, langt de fleste efterhånden har fået øjnene op for, men som mange stadig ikke har prioriteret at få sat op. Og det koster dig penge hver måned. - Mail #4 (B2C) | Gated content som webshop?!
Ja. Webshops kan (og skal) også arbejde med gated content til lead-generering. - Mail #10 (B2C) | Skal du have noget med, inden jeg afsender din pakke
En lavthængende frugt, som mange webshops kunne overveje at implementere for at hæve AOV eller lave opsalg til kunder, som har købt for nylig. - Mail #20 (B2C) | Automatiserede … kampagnemails?
Her gik vi for første gang ud med det, som vi kalder for automatiserede kampagnemails, som vi ikke har hørt andre marketers eller bureauer arbejde med. En mellemting mellem klassiske kampagnemails og flows. - Mail #25 (B2C): Her er 10 måder, du (måske) kan spare penge nu og her
Et emne, som desværre (?) stadig er relevant for mange webshops. Så den fortjener virkelig en runde mere i manegen. - Mail #28 (B2C): Pak din produktside ind i tryghed og tillid
Konverteringsoptimering bliver endnu vigtigere, når trafikken falder og bliver dyrere. Det kunne vi godt mærke i vores mail om samme emne på produktsideniveau. - Mail #29 (B2C): Dine åbningsrater falder (muligvis) med op til 20 % lige nu…
Nyheder og frygt sælger. Da åbningsraterne for mange webshops oplevede fald på op til 20 % i marts, var gode råd dyre. Eller gratis her på #RespektForDinIndbakke. - Mail #31 (B2C): LinkedIn … som webshop?!
Det var ikke en fejl, men det fik da folk op af sofaen, da vi delte anbefalinger til, hvordan en webshop kan bruge LinkedIn. - Mail #36 (B2C): Når det går nedad, skal du søge opad
Vi delte i mail 36 nogle tanker og strategiske overvejelser om, hvad man kan og skal gøre, når alt det, der virkede i går, pludselig ikke længere giver mening. - Mail #37 (B2C): Har din webshop de her kategorisider?
Og i mail 37 delte vi nogle helt lavpraktiske anbefalinger af kategorisider, som enhver webshop med respekt for sig selv bør have. Eller få.
Tak for dig, der har fulgt med siden mail 1. Og tak til dig, som først lige er kommet til. Vi glæder os til de næste 50. Husk, at du faktisk altid kan finde tidligere mails på vores hjemmeside. Vi ungater nemlig løbende alt det, som vi sender ud – typisk med 30-60 dages forsinkelse.
Du kan finde alle tidligere mails (inklusiv dem fra B2B) her.
God dag.