Hej med dig

I denne uge skal vi kigge lidt nærmere på wait times – altså den tid, der går fra, at en event trigger har fundet sted, til at dit EMS sender en mail til den pågældende person.

Det er en af de ting, som rigtig mange splittester på i deres e-mailsetup, men også noget, som ofte aldrig bliver fulgt op på eller implementeret efterfølgende. Og det er dumt 🙃

Jeg overvejer lidt, om vi skal lave en fast mail hver måned, der tager et splittesting-emne op. Eller om du, kære læser, skal have mulighed for at tilmelde dig en form for “Splittesting Academy” (working title), hvor vi tester og lærer noget sammen? Prik lige til mig, hvis det er noget, som du kan bruge.

I den her omgang skal vi kun snakke wait times for bottom funnel-flows – altså “Added to Cart”, “Started Checkout”, “Payment Failed” osv. For hvor hurtigt skal man egentligt sende her? Rent logisk kan man jo argumentere lidt forskelligt:

  • Vi skal være hurtigt ude! Hvis besøgende eksempelvis ikke har gennemført checkout, skal vi fange dem, inden de handler hos konkurrenten.
  • Vi skal vente lidt. Hvis de er blevet afbrudt, er der nok en grund. Det kan være, at de skulle videre i deres liv eller havde behov for ekstra overvejelser, og hvis vi sender for hurtigt, er de ikke et sted (mentalt eller fysisk), hvor de er klar til at købe.
  • Vi skal være hurtigt ude, men heller ikke for hurtigt. Vi skal forsøge at finde en balancegang mellem de to yderpunkter.

So what to choose? Why not everything?

Vi har valgt at køre tests på hhv. 30 minutter, 1 time og 4 timer på en større kunde, som vi arbejder på inden for fashion/apparel i en kortere periode.

And the results are in …

Wait time på 30 minutter:

Wait time på 1 time:

Wait time på 4 timer:

Vinderen er … 30 minutter. I hvert fald når vi kigger på “Placed Order Rate” og  samlet omsætning, som er primære metrics, mens åbnings- og klikraten er sekundære.

Vi kommer nok med en opfølgning senere, da vi altid efterstræber at opnå minimum 1.000 kontakter, så stikprøven må forudsættes at være signifikant.

To be continued …

Udgivet
Bliv ringet op