Hej med dig

Det er så småt ved at blive hverdag. Vi nærmer os tidspunktet, hvor man ikke længere kan sige “godt nytår”. Men vi har alligevel lige nogle (foreløbigt) sidste “Her er noget, du skal være opmærksom på i det nye år”-meldinger. I denne omgang er det om e-mailmarketing.

I sidste uge kunne vi fejre, at vi er flyttet i nye lokaler i vores Aarhus-afdeling. Flere af jer, der læser med her, var så søde at kigge forbi og være med til at markere, at vi har flyttet os. Bogstavelig talt og i overført betydning.

Her afholdt vi en masse oplæg om alt fra storytelling til betalt annoncering. Men også om e-mailmarketing. Vores CPO, Peter Kragh Lauritsen, delte sine anbefalinger og forudsigelser for det nye år og stille skarpt på de 10 vigtigste overskrifter for 2024 i nyhedsbrevenes tegn.

Du kan hente hans anbefalinger her.

Og ved du hvad? Du får både overskrifterne og vores slides i dagens mail. Der er desværre ikke nogen optagelse eller lydfil inkluderet, men vi har bedt Peter om at udvide nogle af punkterne, så de forhåbentligt giver mening for dig, selvom du ikke var i Aarhus. Velbekomme.

 

Her er de 10 overskrifter for nyhedsbreve i 2024

#1 Bøvl og besvær: Det risikerer at blive et træls år at arbejde med e-mailmarketing. Der er i hvert fald rigtig meget at tage højde for.

#2 Send. Flere. Mails: Du skal sende mange flere mails i 2024. Det gør dine konkurrenter i hvert fald.

#3 Invester i bedre produktfeeds: For din egen skyld. Og dine potentielle kunder.

#4 Pinterest som lead-kanal: Det var ikke for sjov, at vi brugte lidt tid på at slå et slag for Pinterest i mail #69.

#5 Leadgenereringsbudget: Bruger du nok penge på Lead Ads? Se vores benchmarks og anbefalinger i Peters slides neden- eller ovenfor.

#6 CDP: Måske er 2024 året, hvor du investerer i en CDP? Det er det i hvert fald for mange af vores kunder og samarbejdspartnere.

#7 Dataejerskab: Zero-party data er en investering i fremtiden. Det kan i hvert fald ikke skade at kende dine kunder bedre.

#8 AI i dine e-mails: Ja, vi kommer jo nok ikke udenom, at robotterne kommer. Også i dine nyhedsbreve. Før eller siden. I et eller andet omfang.

#9 Permission-retention: Det bliver et stort fokus i det nye år at sikre, at de permissions, du indsamler, ikke ryger for hurtigt ud igen.

#10 Partnerskaber: Det er så yndigt at følges ad. Og billigt at samarbejde om e-mailmarketing med andre brands.

Du kan hente Peters slides/præsentation og få sat flere ord på overskrifterne ovenfor ved at klikke lige her.

For at det ikke skal være løgn, så var Peter forleden faktisk også inviteret til at dele sine tanker og ting, du skal være opmærksom på i 2024 af Mette Will og Mogens Møller; folkene bag EMAIL SUMMIT. Nytårskurven var en times spåkuglekiggeri med besøg af Lars Friis fra MCB og Patrick Ravn fra ASENTO.

Eventet blev heldigvis optaget. Svar på mailen her, hvis du vil se de gode råd og anbefalinger fra eksperterne. Så spørger vi pænt Mette og Mogens, om vi må dele dem. Måske er vi heldige.

Psssst … Så du vores give-away nederst i mailen? Vi trækker vinderen i næste uge. Måske er det dig, der er den heldige.

Vi ses i din indbakke i næste uge.

Udgivet
Bliv ringet op