Hej med dig!

Jeg ved godt, at de her uger er blandt årets travleste for den gennemsnitlige e-handler, så lad mig gå direkte til sagen.

I denne uge vil jeg gerne kaste lidt spotlight på en gammel traver, som er gået lidt i glemmebogen. Og det er en skam, for funktionaliteten er relativ nem at sætte op og kan løfte performancen markant på særligt bottom funnel-flows 🛒

Dagens emne er det, som vi kalder for non-open-funktionalitet – altså at der sendes en mail, fordi en tidligere mail, som du har sendt, ikke er blevet åbnet.

Mange kender eller har måske praktiseret det ifm. kampagnemails, men det er især i automations/flows, at der er potentiale for at få mere ud af dit arbejde med en relativ beskeden investering 😅

Let me show you the numbers.

For en af vores kunder har vi implementeret non-open-funktionalitet i følgende flows:

●      Cart abandonment

●      Added to Cart

●      Product abandonment.

Og her har vi især på de to første set ret vilde resultater. Nedenstående billede er tal for én måned på første mail i vores cart abandonment-flow:

Ret flotte tal for et flow-element, der tog cirka 30 minutter at opsætte. Vi ser lignende, men dog lidt mindre imponerende resultater for Added to Cart og product abandonment, men stadig godt nok til, at det er en god business case 👇🏼

Her er vores erfaringer ift. at få non-open-funktionalitet til at performe:

  • Vi oplever, at de bedste resultater er efter to timer. På den måde er man hverken for meget fremme i skoene eller for sent ude.
  • Du kan fint sende stort set samme indhold som den oprindelige mail, men det kan være en god idé at tilpasse emnelinje og header en smule.
  • Hold nøje øje med unsubscribe rates og spam complaints. Hvis du kan se for høje tal, er det et tegn på, at du skal holde lidt igen.
  • Som udgangspunkt kører vi uden Smart Sending, men det kan være forskelligt fra case til case – særligt hvis du sender mange kampagnemails.
  • Vi tester stadig på forskelle mellem almindelige HTML-mails og plain text.

Var der nogen, der sagde lavthængende frugter til Black Friday? 😉

Følg med for flere updates.

Udgivet
Bliv ringet op