Hej med dig

Så gik den ikke længere. Nu er januar-freden forbi. På alle måder. Og især hvis du sidder og arbejder med e-mailmarketing i Klaviyo. For der er nemlig varslet ændringer til deres pris-mekanisme, så du (potentielt) stiger med op til 25 % i pris fra d. 18. februar. Det dykker vi ned i om lidt.

OBS: Som en helt særlig service tilbyder vi at hjælpe dig med alt det, vi skriver om nedenfor. Helt gratis. Helt uforpligtende. Og det mener vi. Der er ingen forventninger om noget som helst, hvis du tager imod vores tilbud. Det er bare ment som en hjælp, så du ikke ender med at betale mere end højst nødvendigt.

Inden da: Tillykke til sidste måneds vindere af to LinkedIn Premium-årslicenser. De heldige modtagere blev Finn og Sarah. En ny måned betyder også en ny præmie, og den er ret fed, hvis vi selv skal sige det. Du kan nemlig vinde en plads i en af vores netværksgrupper i Aarhus, Holstebro, Odense eller Aalborg.

Der er to pladser up for grabs, og hvert medlemskab har en værdi af 9.000 kr. om året. Du kan læse mere om, hvad du kan vinde, her ved at klikke her.

Prisstigninger i sigte: Gør det her

Lad os starte med at præcisere os selv. Rent teknisk er der ikke tale om prisstigninger, selvom det ender med at fungere som en prisstigningen.

Forklaringen får du lige superkort: Har du været kunde hos Klaviyo før d. 1. april i 2024, har Klaviyo ikke krævet, at du har betalt mere for din licens, selvom du har overskredet antallet af aktive profiler indeholdt i din pakke. De har kun kigget på antallet af udsendelser.

Det er det, man ændrer på nu, så man, ligesom med kunder, der er kommet på Klaviyo efter d. 1. april 2024, er tvunget til at betale for både udsendelser og aktive profiler. For “nyere” kunder er der altså ikke noget nyt under solen.

For “gamle” kunder viser vores gennemgange, at de nye regler betyder, at priserne effektivt kommer til at stige med 35-45 %. Og det er fra en pris, som mange i forvejen oplever som ret høj.

Klaviyo har i samme ombæring lanceret en masse andre ting som automatisk downgrading, hvilket er fint, men summa summarum er, at de langt de fleste (og måske også du) kigger ind i en ret markant prisstigning. Det skal dog siges, at du i første omgang “kun” kan stige 25 % i pris.

Hvad skal du så gøre ved det? 

Lav en manuel liste-oprydning, så du ikke betaler for aktive profiler, du ikke kan/må bruge til noget som helst, så du bringer antallet af kontakter ned

Opsæt automatisk suppression af kontakter, du ikke kan/må bruge. Klaviyo er ret hidsige ift., hvad der tæller med som en “aktiv” profil, så hvis du ikke har opsat auto-supression, ender du med at betale mange penge for nogle, du ikke må sende mails til.

Det kræver, at du er vant til at arbejde med webhooks og er teknisk anlagt at sætte auto-suppression op. Det sikrer, at du ikke skal lave manuelle liste-oprydninger hver måned, men at det sker helt af sig selv.

På den måde kan du undgå, at du betaler for noget, du ikke får en dyt ud af.

Vi hjælper dig gerne med at gøre det. Normalt er det noget, vi ville tage os betalt 3-5 timer for at sætte op, men som en udstrakt arm til dig her på #RespektForDinIndbakke, kan du få det på huset.

Du kan selvfølgelig også skifte Klaviyo ud med noget andet. “Desværre” er deres produkt ret godt. Men skal du kigge andre steder, vil vi anbefale Bento eller Customer.io. Ræk hånden op, hvis du vil have indspark ift. fordele, ulemper mv.

Så er “advarslen” givet videre. Vores CMO, Peter Kragh Lauritsen, har skrevet lidt mere om ændringerne, der, som nævnt, træder i kraft d. 18. februar. Du kan læse hans opslag ved at klikke på linket her.

Vi ses i din indbakke næste uge.

Med venlig hilsen
Team Texta

Udgivet
Bliv ringet op